Iranian Agriculture News Agency

قندالی:

توجه به امور رفاهی و تولیدی اولویت سازمان عشایر است

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی مشارکت خوبی در پروژه های عشایری دارند، گفت: توانمندسازی عشایر می تواند زندگی عشایر را متحول کند و خوشبختانه در 8 سال اخیر در بحث توانمندسازی عشایر حرکت های خوبی انجام شده است.

توجه به امور رفاهی و تولیدی اولویت سازمان عشایر است

به گزارش ایانا، کرمعلی قندالی در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در محل سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: اولویت خدمات رسانی سازمان امور عشایر در مرحله اول توجه به امور رفاهی، معیشتی و تولیدی عشایر و در مرحلۀ بعد تأمین زیرساخت های لازم در مناطق عشایری هر استان است.

وی افزود: در گذشته گودال عمیقی و عقب ماندگی های زیادی بین جامعه عشایری و جامعه روستائی و شهری وجود داشت که خوشبختانه در 8 ساله اخیر و در برنامه ششم توسعه حرکت های خوبی برای از بین بردن این فاصله ها انجام شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امروز حدود 95 درصد عشایر به راه دسترسی دارند و در حوزۀ آبرسانی به عشایر نیز پس از خشکسالی های چند سال اخیر کارهای بزرگ و استثنایی صورت گرفته است.

قندالی بیان داشت: بستر خوبی در حوزه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی وجود دارد که عشایر و تشکل های عشایری استان می توانند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

گفتنی است، در این دیدار که روز شنبه 23 آذر در دفتر رئیس سازمان امور عشایر ایران انجام شد، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی و مدیرکل امور روستائی و شوراهای استان نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید