Iranian Agriculture News Agency

کشت زعفران در خاتم 6 برابر افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خاتم با بیان اینکه چندسالی است که کشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته، گفت: کشت این گیاه کم‌آبخواه نسبت به مدت مشابه پارسال شش برابر افزایش یافته است.

کشت زعفران در خاتم 6 برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مجتبی آغاز افزود: کاشت زعفران در ماه‌های مرداد تا مهر انجام می‌شود و در آب و هوای معتدل با توجه و دقت خاصی صورت می‌گیرد، این گیاه گرمسیری در نقاطی که تابستانهای گرم‏، خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، رشد خوبی دارد اما ممکن است در همه شرایط اینگونه نباشد. 

وی یادآور شد: به کشاورزانی که راغب به کاشت محصولات دارویی و کم‌آبخواه مانند زعفران باشند، تسهیلات ارزانقیمت و بلندمدت برداخت می‌شود تا بتوان علاوه بر کشت این گیاهان در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

آغاز اظهار کرد: چندسالی است که کاشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان خاتم قرار گرفته و سطح زیرکشت آن طی سه سال گذشته از پنج هکتار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش این میزان به ۵۰ هکتار را تا دو سال آینده در دستور کار داریم، افزود: هم‌اکنون ۲۵ هکتار بارور و پنج هکتار نیز غیربارور است و پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار، پنج کیلو زعفران برداشت شود. 

آغاز خاطرنشان کرد: این گیاه کم‌آبخواه در ماه‌های آبان و آذر برداشت می‌شود.

به گزارش ایانا‏، سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم، ۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی آن نیز ۱۶ هزار و ۵۲۶ هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید