Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد:

لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و تشکل های بخش کشاورزی در تحقیقات باغبانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: چالش های اقلیمی و شرایط بازار نیاز به تحقیقات به روز در بخش کشاورزی را مشهود می سازد از این رو باید از ظرفیت دانشگاهیان و تشکلهای بخش کشاورزی در تحقیقات باغبانی استفاده شود.

لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و تشکل های بخش کشاورزی در تحقیقات باغبانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با شکراله حاجی وند رئیس موسسه تحقیقات علوم باغی تصریح کرد: استان فارس رتبه اول در سطح و تولید محصولات باغی دارد و نیازمند تحقیقات وسیع در این حوزه است که اعتبارات  بخش دولتی پاسخگویی این نیاز نیست.

به گفته وی؛ با تخصیص اعتبار حوزه پژوهش و فناوری به پایان نامه دانشگاهیان و هدایت این پایان نامه ها به سمت تحقیقات مورد نیاز بخش اجرا، بسیاری از نیازهای علمی بهره برداران کشاورزی برطرف می شود که به منظور تحقق این امر باید تجربه کارشناسان اجرایی با علم دانشگاهیان تلفیق شود.

قاسمی با اشاره به رونمایی از نقشه راه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس، ابراز کرد: این نقشه برای 17 محصول تدوین شده که محصولات باغی  نظیر مرکبات، زیتون، انگور، خرما وگیاهان دارویی را نیز شامل می شود.

این مقام مسئول به توان علمی بالای اساتید دانشگاه و محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اشاره کرد و  افزود: با همکاری این افراد و شناسایی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت های بخش باغبانی استراتژی تدوین و سند راهبردی تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از دیگر راهکارها به منظور حل چالش بخش باغبانی، ایجاد باغ به شکل کلکسیون ارقام از یک گیاه خاص است که این امر علاوه بر افزایش عملکرد، جذب گردشگر و بوم گردی را به دنبال دارد و باغداران قبل از احداث باغ باید با محققین و کارشناسان مشورت کنند.

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه باغبانی استان فارس با حضور شکراله حاجی وند رئیس موسسه تحقیقات علوم باغی ، جمعی از کارشناسان و محققین این استان برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید