Iranian Agriculture News Agency

تثبیت اراضی حکم آباد موجب رونق گردشگری تبریز می شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: تثبیت اراضی حکم آباد موجب گسترش کشاورزی و رونق گردشگری تبریز می شود .

تثبیت اراضی حکم آباد موجب رونق گردشگری تبریز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  مهندس بهروز مهدوی در جمع  بهره برداران بخش کشاورزی و اهالی حکم آباد تبریز طی سخنانی  اظهار داشت: امروزه گردشگری کشاورزی و بوم گردی یک مسئله نوین و خاص محسوب می شود  که از این روحفظ و افزایش اراضی سبزی و صیفی حکم آباد  نقش اساسی در این امر دارد.

وی افزود: اراضی سبزی و صیفی حکم آباد از دیدگاه زیست محیطی ریه تنفسی برای تبریز محسوب می شود و از این رو  یکی از اهداف کارگروه گردشگری استان نیز ثبت ملی اراضی کشاورزی شهرستان تبریز است.

فرماندار شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره بر تغییر کاربری های زمین های سبزیکاری  محله حکم آباد تاکید کرد: مزارع سبزیکاری تبریز یکی از عناصر  هویتی  شهر بوده و با وجود مشکلات  متعدد در این منطقه؛ هنوز علاقمندی  به تولید سبزی بین سبزیکاران این منطقه وجود دارد.

مهندس مهدوی در ادامه با اشاره به ایجاد پارک بزرگ سبزی و صیفی در منطقه حکم اباد تصریح کرد: برسی های لازم ایجاد پارک بزرگ سبزی و صیفی در منطقه حکم اباد انجام پذیرفته ودر آینده شاهد این مجموعه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: تقویت امنیت غذایی و پایداری کشاورزی یکی از اولویت های اساسی دولت در این بخش است ک که امیدواریم با تثبیت اراضی حکم آباد؛ گام های ایاسی دراین منطقه صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید