Iranian Agriculture News Agency

شورای زکات جهاد کشاورزی تبریز برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی تبریز گفت: ترویج و پرداخت به موقع زکات اقدامی است عملی برای رسیدن به خودکفایی و در نهایت رونق چرخه اقتصادی کشور است.

شورای زکات جهاد کشاورزی تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  مهندس فرامرز افشانی در جلسه شورای زکات جهادکشاورزی تبریز طی سخنانی اظهار داشت: : با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف می‌توان افرادی که در پرداخت زکات الگو هستند را به افراد جامعه معرفی کرد.

وی افزود: آنچه باید به آن توجه کرد این است که زکات یکی از مولفه‌های اقتصادی دین اسلام برای کاهش فقر و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه است، پس خوشا به حال کسی که در این راه قدم بردارد و با نجات یک انسان از چنگال آسیب‌ها، گویی تمام انسان‌ها را نجات داده است.

 مهندس افشانی در خاتمه سخنان خود  به ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: با برگزاری همایش های مختلف باید اهمیت پرداخت زکات و پیامدهای مثبت آن در جامعه  تبیین شود تا شاهد گسترش این فریضه الهی باشیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس شورای زکات استان طی سخنانی اظهار داشت:  یکی از راه های فرهنگی کردن زکات تکرار آن می باشد و بنابراین وقتی به صورت گسترده تکرار شود در گذر زمان به یک عادت تبدیل شود.

وی اضافه کرد: باید کاری کرد که فرهنگ پرداخت زکات در بین خانواده ها نهادینه و افراد از کودکی به فرزندانشان پرداخت زکات را آموزش و آن را یک واجب دینی بدانند.

رییس شورای  زکات استان با اشاره به حکمت پرداخت زکات نیز گفت: حکمت پرداخت زکات برآوردن نیاز نیازمندان، تزکیه نفس و مال مسلمانان و کاهش فاصله طبقاتی و سعادت اخروی است

 وی ادامه داد: تولید جهاد در راه خداست و چیزی با ارزش تر از تولید  نیست  امر الهی زکات صرفاً یک دستور اجرایی نیست و دارای فلسفه و حکمت است و لازم است که به فلسفه و علت پرداخت زکات توجه کنیم البته زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست و در سایر ادیان هم وجود داشته که خود قرآن هم به این مورد اشاره دارد و به اجرای زکات در عصر پیامبران الهی چون حضرات ابراهیم، اسماعیل، موسی و عیسی اشاره دارد.

رییس شورای زکات استان اظهار کرد: زکات آثار و برکاتی هم دارد که یک مورد افزایش رزق و روزی است روایات عنوان می‌کند که زکات رزق و روزی را زیاد می‌کند و خدا هم لطفش را شامل حال آن فقرا می‌کند و باعث می‌شود خدا برکاتش را از آسمان ببرد.

رئیس شورای زکات استان در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: دیگر آثار زکات ایجاد امنیت است که اگر امنیت نباشد، آرامش نیست و هیچ کاری به سامان نمی‌رسد لذا زکات برای فقرا و صاحب ثروت امنیت می‌آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید