Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی اردل از ظرفیت بالای این شهرستان در تولید عسل خبرداد

ایجاد اشتغال پایدار با صنعت زنبورداری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از شرایط مساعد اقلیمی این شهرستان و ظرفیت بالا در صنعت زنبورداری و تولید عسل خبر داد.

ایجاد اشتغال پایدار با صنعت زنبورداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل از شرایط مساعد اقلیمی این شهرستان و ظرفیت بالای این شهرستان در صنعت زنبورداری و تولید عسل خبر داد.

دکتر روح‌الله سعیدی گفت: میانکوه و دیناران شهرستان اردل با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز بهعنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده  و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین دیناران ومیانکوه، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.

وی با اشاره به اینکه در نواحی مختلف این شهرستان این ظرفیت بسیار عالی وجود دارد، گفت: در سرشماری زنبورستان‌ها درسال جاری تعداد 43874 کلنی در شهرستان ثبت شده است که پیش‌‌بینی می‌شود منجر به تولید 380 تن عسل شود.

سعیدی اظهارکرد: این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از معضلاتی که گریبانگیر جامعه شده بیکاری جوانان است، مشاغلی از جمله پرورش زنبورعسل که علاوه بر هزینه کم، نگهداری، سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد، گامی در راستای اقتصاد داخلی و رونق تولید است و درآمد خوبی نیز هم از محل تولید عسل و هم از محل سایر تولیدات جانبی از آن حاصل می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل گفت: شغل زنبورداری با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولیدکننده، می‌تواند در شهرستان اردل برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند، به‌عنوان شغل پر درآمد و پایدار محسوب شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید