Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از نمایشگاه پژوهش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به همراه معاونین و مدیران سازمان از نمایشگاه هفته پژوهش بازدید نمود.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از نمایشگاه پژوهش

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی محمد رضا اورانی در حاشیه این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که از ابتدای انتصاب اینجانب در سرلوحه کار قرارگرفته ،  استفاده از ظرفیت محقین  و افراد فرهیخته دانشگاهی برای توسعه بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: ما  با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی  14 روز مزرعه را در زمینه محصولات کشاورزی مانند گردو، پسته ، گلخانه ها و دام سبک برگزار و اجرا نموده ایم که  در این روز محققین و پژو هشگران در محل مزرعه نتایج دانش و یافته های علمی خود را به ذینفعان حاضر ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: از طرفی شورایی به نام شورای تحقیقات تشکیل شده  که 2 نفر محقق کشاورزی و 2نفر استاد دانشگاه (از دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد ) در آن حضور داشته   که مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در آن مطرح شده و اعضای شورا موضوع را بررسی و ارائه راه حل نموده که این راه حل از طریق ترویج به مزرعه انتقال می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  اضافه نمود: همچنین جمعی با نام  شورای مشورتی در سازمان تشکیل شده که مدیران و کارشناسان بخش اجرا ، محقین مرکز تحقیقات و استادان دانشگاه در آن حضور داشته و مسایل و مشکلات بخش کشاورزی در آن مطرح می شود.

محمد رضا اورانی  همچنین از انتصاب  4 نفر از محقین مرکز تحقیقات کشاورزی بعنوان  مشاوردر امور  آب و خاک ، اقتصاد کشاورزی و... خبرداد .

وی به ساختار نظام نوین ترویج اشاره نمود که در آن علاوه برحضور یک کارشناس در پهنه های کشاورزی یک محقق معین  نیزدر آن حضور داشته که برای مشکلات موجود در پهنه  که توسط کارشناس پهنه منعکس می شود، ، راه حل ارائه  می کند .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید