Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی استارتاپ ویکند در کردستان

ورود یک استارتاپ دیگر به حوزه گیاهان دارویی

مراسم افتتاح رویداد نوآفرینی گیاهان دارویی در کردستان با حضور مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی‌ رییس دانشگاه علمی کاربردی استان‌‌‌،‌ برخی از مسئولان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کردستان و جمعی از فعالان حوزه گیاهان دارویی روز گذشته برگزار شد.

ورود یک استارتاپ دیگر به حوزه گیاهان دارویی

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به پتانسیل استان کردستان در حوزه گیاهان دارویی، چنین رویدادی را برای بهره‌برداری بیشینه از پتانسیل‌های جوان در راستای شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپا مستعد دانست.

تیمور جوادی با اشاره به اهداف این رویداد نوآورانه اشتغال‌زایی در حوزه گیاهان دارویی گفت: کاشت و تولید، فرآوری و بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و همچنین کاربرد گیاهان دارویی در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی از اهداف راه‌اندازی استارتاپ ویکند است.

او همچنین جذب ایده‌های مرتبط با گیاهان دارویی، آموزش فشرده حرفه‌ای صاحبان ایده، شکل‌گیری تیم‌های نوآور و معرفی به سرمایه‌گذارهای واقعی را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد.

در ادامه حمیدرضا مختاری، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی با تشریح مفاهیم و عوامل دخیل در اکوسیستم‌های استارتاپی گفت: با تغییر رویکرد وزارت جهاد کشاورزی به سمت ایده‌های استارتاپی، در تلاشیم بستر مناسب برای صاحبان ایده‌های نوین و شکوفایی فرآیند کارآفرینی از جمله توزیع الکترونیکی محصولات بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و ارزش افزوده در بخش، افزایش مشارکت بخش خصوصی در زنجیره تولید و مصرف و در نهایت توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.

او در ادامه در دورهمی استارتاپ‌های فعال در حوزه کشاورزی در محل پارک علم‌و‌فناوری کردستان حضور یافته و به‌همراه مسئولان پارک و مسئولان کشاورزی استان به بررسی مسائل و مشکلات فراروی این استارتاپ‌ها پرداخته و در این خصوص راهکارهایی را ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید