Iranian Agriculture News Agency

باحضور رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی

نشست مسئولین تشکلهای کشاورزی برگزار شد

نشست مسئولین تشکلهای کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

نشست مسئولین تشکلهای کشاورزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش تشکل ها در ایجاد اشتغال ، گفت: تعداد 224 شرکت تعاونی روستایی، 30 شرکت تعاونی زنان روستایی ، 24 اتحادیه شرکتهای تعاونی ، یک اتحادیه تعاون روستایی استانی ، 169 شرکت تعاونی کشاورزی ، 10 اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی ، 160 شرکت تعاونی تولید روستایی، 11 اتحادیه تعاونی تولید روستایی ، 4 شرکت سهامی زراعی و 229 تشکل کشاورزی (انتفاعی)،  در استان داریم .

محمد رضا اورانی افزود: هرگاه اعضای این تشکلها را کنار هم قرار می دهیم 40 درصد  از تعداد 338 هزار کشاورز و بهره بردار  خراسان رضوی در بیش از یک تشکل عضو هستند .

وی ادامه داد: اگر در بخش کشاورزی موفقیتی هست همه سهم داریم ، در سال 57 کل تولیدات کشاورزی کشور 25 میلیون تن بوده که 1.5 میلیون تن آن مربوط به خراسان بزرگ است ، هم اکنون کل تولیدات کشاورزی ایران 122 میلیون تن است که تنها  سهم خراسان رضوی از این تولیدات ،  هشت میلیون تن می باشد که از این میزان 1.5 میلیون تن تولیدات دامی ، یک میلیون تن تولیدات باغی و بقیه آن مربوط به تولیدات زراعی است.

وی بیان کرد: در ابتدای  انقلاب پنیرها وارداتی بود ولی الان انواع و اقسام پنیر در داخل کشور تولید می شود، ما باید تولیدی را در بخش کشاورزی انجام دهیم که سلامت مردم در آن نهفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  خراسان رضوی پیشنهاد نمود که هر سال در روزتعاون مدیران تشکلهای فعال کشاورزی گرد هم آمده و  از این طریق مدیر عاملین ، هیئت مدیره و بازرسانی را که خوب کار کرده اند ، به فعالان استانی و کشور معرفی شوند.  

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید