Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد عنوان کرد:

بازگشت احتمالی ملخ‌های صحرایی به خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق اعلام فائو و سازمان حفظ نباتات مبنی بر احتمال ریزش ملخ، آمادگی کامل برای مبارزه با حمله احتمالی ملخ صحرایی در استان وجود دارد.

بازگشت احتمالی ملخ‌های صحرایی به خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد مبارزه با ملخ صحرایی استان ضمن اشاره به چالش‌های فراوان تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات بین‌المللی انجام شده، ملخ با جمعیت میلیونی، روزانه بر یک نهم غذای کره خاکی تاثیر منفی می‌گذارد. 

وی افزود: در سال گذشته ۶ استان کشور درگیر آفت ملخ صحرایی شد که خوزستان نیز جزو این استان‌ها بود که خوشبختانه توانستیم با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی، این آفت را کنترل کنیم. 

قاسمی‌نژاد در ادامه تصریح نمود: سال گذشته ۱۲۷ گروه پایش و ۱۷ گروه مبارزه علیه این آفت مهم فعالیت کردند که در این راستا یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار عملیات پایش، حدود ۱۵۲ هزار هکتار عملیات سمپاشی و۲۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع سموم استفاده برای مبارزه با این آفت استفاده شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام فائو و سازمان حفظ نباتات احتمال ریزش ملخ در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در سال جاری وجود خواهد داشت. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر حدود یکصد دستگاه سمپاش دولتی، ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه سمپاش خصوصی،۱۰ فروند پهپاد، حداقل ۲ فروند هواپیمای سمپاش و ۳۲ فرودگاه آمادگی برای مبارزه با این آفت وجود دارد همچنین پیگیر تامین ۱۳ هزار لیتر انواع سموم هستیم. 

وی در پایان به برگزاری جلسه هم اندیشی و مکاتبات با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها جهت پایش تاکید کرد و افزود: دو منبع اعتباری استانی و ملی نیز برای مبارزه با این آفت لازم می‌باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید