Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد:

ضرورت نظارت بر فروش سموم و کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بر ضرورت نظارت بر فروش سموم و کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی در این استان تاکید کرد.

ضرورت نظارت بر فروش سموم و کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان  ، عبدالرضا بازدار در جلسه گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه در بخش کشاورزی ما روی دو بخش باید تکیه کنیم و مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: بخش باغبانی استان پتانسیل خیلی خوبی دارد و باید روی این بخش کار کنیم.

ظرفیت‌های حوزه گیاهان دارویی لرستان

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه گیاهان دارویی لرستان، عنوان کرد: در این حوزه بخش تحقیقات جهاد کشاورزی باید فعالیت های بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه در بخش باغات استان به لحاظ اثر بخشی و درآمدی، آفات، تولیدات و ... باید کارهای بیشتری انجام شود، بیان داشت: شروع حرکت در حوزه گیاهان دارویی خوبی بوده اما کافی نیست.

بازدار با اشاره به اینکه در لرستان می توانیم خیلی بهتر از این روی حوزه گیاهان دارویی کار کنیم، گفت: مهم ترین موضوع حوزه گیاهان دارویی، بخش تجاری آن است.

وی با  تاکید بر توجه به بسته بندی، بازار یابی و ... حوزه گیاهان دارویی لرستان، تصریح کرد: در ایران روی باغات و دام فعالیت هایی انجام شده و لرستان در این دو بخش دارای ظرفیت های خیلی خوبی است.

ضرورت توسعه باغ گیاه شناسی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: مرکز تحقیقات و مجموعه جهاد کشاورزی روی این دو بخش به عنوان قطب باید برنامه ریزی کنند.

بازدار با تاکید بر اینکه باغ گیاه شناسی لرستان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید تشکیلاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش می تواند خیلی روی توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار باشد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید ساختار تعیین شود و به دستگاههای ارشد مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ اعتبار و توسعه متصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر توسعه باغ گیاه شناسی لرستان، افزود: برای توسعه باغات در اراضی شیب دار سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی گرفتیم.

بازدار، بیان داشت: این در حالیست که تا قبل از سال ۹۶، یک ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده نداشتیم.

ضرورت نظارت بر فروش سموم و کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی یک ردیف اعتباری در نظر گرفته شد، عنوان کرد: برخی از بخش های حوزه کشاورزی استان برای اخذ اعتبار و ... پیگیری لازم را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در حال حاضر مازاد تولید بخش های دام، طیور و آبزیان و ... لرستان به استان های هم جوار صادر می شود، اما روی تولید محصول سالم باید توجه بیشتری داشته باشیم و نگرانی ها در بحث مانده کود و سم باید برطرف شوند.

بازدار با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر سموم و کودها کشاورزی به خصوص در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، افزود: در این زمینه مرکز تحقیقات خیلی می تواند کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید