Iranian Agriculture News Agency

نظارت دقیق بر عرضه تخم مرغ در شهرستان شهربابک صورت می گیرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی نقش مهمی در زمینه تأمین نیازهای پروتئینی در جامعه ایفاء می‌نماید؛ بر همین اساس سلامت و بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در همین راستا، شبکه دامپزشکی شهرستان بر روند نگهداری و عرضه تخم مرغ نظارت داشته و با متخلفین این حوزه برخوردهای قانونی به عمل می اید .

نظارت دقیق بر عرضه تخم مرغ در شهرستان شهربابک صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رضا فراشه گفت: تخم مرغ استاندارد علاوه بر علایم ظاهری بایستی بگونه ای عرضه گردد که  نام واحد تولید کننده یا شرکت بسته بندی کننده و کد بهداشتی دامپزشکی روی کارتن و همچنین تاریخ تولید و انقضاء و نام تجاری واحد روی تک تک تخم مرغ ها درج شده باشد.

فراشه خاطر نشان کرد: مدت زمان نگهداری تخم مرغ از زمان تولید تا مصرف، به شرط نگهداری دردمای ۲ الی ۴ درجه سانتیگراد، یک ماه است و توصیه می شود: قبل از مصرف تخم مرغ، از شستن پوسته آن خودداری نمایند، چون احتمال نفوذ آلودگی سطحی به داخل آن وجود دارد و راه ورود میکروب ها باز می شود همچنین تخم مرغ تازه سطح پوسته خارجی صاف و شفاف دارد و فاقد هرگونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی است.

وی توصیه کرد:  تهیه فرآورده های خام دامی از جمله تخم مرغ، از مراکز معتبر و توزیع کنندگان مجاز که امکان نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در شرایط مناسب و لازم را دارند؛ صورت گیرد .

وی در پایان گفت: نظارت دقیق بر عرضه تخم مرغ در شهرستان شهربابک صورت می گیرد همشهریان محترم  می توانند درصورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در عرضه فرآورده های خام دامی موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید