Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی در استان ضروری است

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به کاهش ارزش افزوده بخش کشاورزی از سال 89 تاکنون، گفت: برای اصلاح این وضعیت، نیازمند ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی در استان هستیم.

ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی در استان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ، دکتر محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود، با بیان اینکه برخی از محصولات تولیدی استان مثل کشمش از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، افزود: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید برای افزایش ارزش افزوده این محصولات و استفاده از مزیت‌های بخش کشاورزی استان، راهبردهای لازم را تدوین کنند.

وی تأکید کرد: در این راستا بازنگری در روند کاشت، داشت، برداشت و نوع محصولات کشاورزی تولید شده در استان و ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات و همچنین مکانیزه کردن بخش کشاورزی ضروری است.

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر هموار کردن راه تولید و رفع موانع از مسیر آن، خاطرنشان کرد: ناهمواری‌ها و مشکلات باید با همفکری مدیران دستگاه‌ها از بین برود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید