Iranian Agriculture News Agency

تا پایان سال جاری 30 هکتار گلخانه در استان کرمانشاه احداث خواهد شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تسهیلات مناسب جهت توسعه و ایجاد گلخانه ها در استان خبر داد و گفت؛ تا پایان سال جاری 30 هکتار گلخانه در استان کرمانشاه احداث خواهد شد.

تا پایان سال جاری 30 هکتار گلخانه در استان کرمانشاه احداث خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس زارعی با بیان این مطلب افزود: از دو محل تسهیلات توسعه گلخانه ها در قالب اقتصاد مقاومتی در اختیار متقاضیان احداث گلخانه قرار می گیرد؛ اولی تسهیلات از محل طرح کارا (صندوق توسعه ملی) با سود 6 درصد و با بازپرداخت 9 ساله و دومی تسهیلات از محل سیتا (کمک های فنی و اعتباری تبصره 18) با سود 7 درصد و بازپرداخت 6 ساله می باشد.

زارعی با اشاره به اینکه در قالب اقتصاد مقاومتی 30 هکتار توسعه گلخانه ها تا پایان امسال هدف گذاری شده است خاطرنشان نمود؛ تاکنون 21 هکتار گلخانه از این محل تحقق یافته و 10 هکتار در دست اقدام می باشد.

زارعی همچنین از سه هکتار اصلاح و احیای گلخانه تا پایان امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سطح گلخانه های استان 28 هکتار بوده است، تصریح نمود؛ این سطح تا پایان امسال می تواند به 51 هکتار افزایش پیدا کند.

زارعی میزان تولیدات گلخانه ای استان را برای سبزی و سیفی5600 تن با ارزش 168 میلیارد ریال و برای گلهای شاخه بریده 8 میلیون با ارزش 200 میلیارد ریال بیان نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید