Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

70 هزار رأس دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری پلاک گذاری شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: هم زمان با اجرای طرح هویت گذاری دام ، تاکنون بیش از 70 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان پلاک گذاری شده است

 70 هزار رأس دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری  پلاک گذاری شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،سام مردانی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری 2 میلیون رأس دام سبک و 186هزار دام سنگین دارد، گفت: هم زمان با اجرای این طرح ملی، تاکنون بیش از 70 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان پلاک گذاری شده است.

وی افزود: پلاک گذاری دام زنده علاوه بر جلوگیری از سرقت موجب کنترل بازار برای دسترسی به عرضه و تقاضا می شود

مردانی تصریح کرد :خریدوفروش دام های زنده هویت گذاری نشده ممنوع و مالکان دام هرچه سریعتر نسبت به پلاک گذاری دام های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همه مالکان دام زنده موظف هستند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام های خود در سامانه جامع هویت دام کشور اقدام کنند، افزود: از این پس هرگونه خریدوفروش و جابه جایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع و قاچاق محسوب و با مالک دام برابر قانون برخورد خواهد شد.

مردانی خاطر نشان کرد: از مهم ترین اهداف پلاک گذاری دام جلوگیری از سرقت، قاچاق، اصلاح نژاد دام، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی و تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دام و کنترل بازار برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید