Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اصلاح و احیای باغات چهارمحال و بختیاری

ذبیح الله غریب در سرکشی از طرحها و پروژه های بخش کشاورزی شهرستان فارسان گفت :اصلاح و احیای باغات از مهمترین و اساسی ترین اولویت های و برنامه های جهاد کشاورزی استان است.

اصلاح و احیای باغات چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،دکتر ذبیح الله غریب در سرکشی از طرحها و پروژه های بخش کشاورزی شهرستان فارسان گفت :اصلاح و احیای باغات از مهمترین و اساسی ترین اولویت های و برنامه های جهاد کشاورزی است.

غریب افزود :طرح اصلاح باغات بکان شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بهره برداران مبلغ 10میلیارد ریال  به این پروژه اختصاص داده شده است

وی گفت :طول خط انتقال این پروژه 15 کیلومتر می باشد که به همت کشاورزان بیش از 4 کیلومتر اجرایی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری خط انتقال اصلی پروژه به اتمام برسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به حذف و اصلاح باغات قدیم توسط بهره بردان افزود :اقدامات اصلاح و احیای باغات حذف و جایگزینی درختان فرسوده توسط بهره برداران صورت گرفته و این پروژه یک پروژه الگویی اصلاح سیستم باغات قدیم می باشد که با روش های نوین آبیاری باعث جلوگیری از آسیب ها و تنش های کمبود آب و خشکسالی می شود.

غریب گفت :با اصلاح باغات در سطح 100 هکتار از اراضی این شهر 500 نفر از این طرح بهره مند می شوند

شایان ذکر است، استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک، حذف باغات قدیمی و فاقد توجیه اقتصادی و احداث باغات مکانیزه از مهم‌ترین اهداف طرح اصلاح باغات است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید