Iranian Agriculture News Agency

همگام با سراسر کشور ؛

هرمزگانی ها برای سرسبزی کرانه های خلیج فارس 115 هزار اصله نهال کاشتند

مردم هرمزگان ،دانشجویان ،دانش اموزان ،بسیجیان ،انجمن های مردم نهاد ،مسوولان و سازمان هلال احمرامروز همزمان با سراسر کشور در راستای طرح بسیج ملی نهضت درختکاری با کاشت نهال در سواحل و بوستان های سراسر استان در سرسبز کردن ایران اسلامی مشارکت کردند .

هرمزگانی ها برای سرسبزی کرانه های خلیج فارس  115 هزار اصله نهال کاشتند

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان ؛ مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور گفت : نهال کاری عمومی برای ایرانی سرسبز با کاشت 14 میلیون اصله نهال در بیش از 260 شهرستان کشور همزمان با روز جهانی خاک برای سرسبز کردن خاک ایران اسلامی آغاز شده است.

ابوالقاسم حسین پور افزود: بسیج ملی نهالکاری همگانی با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی در کشور جهت پایداری زیستی در دستور کار قرار گرفته است و با اهداف استفاده کامل از فصل کشت و رویش بنا به نظر متخصصان کاشت برای اولین بار در پاییز انجام شده است تا فرصت بیشتری برای مردم و فعالین حوزه درختکاری فراهم تا درختان بیشتری در کشور کاشته شود.

وی افزود: در راستای صیانت از جنگل ها و حفظ 8 هزار ذخیره گاه کشور و طرح تنفس جنگل های شمال با حذف بهره برداری چوب که به موجب قانون سازمان جنگلها طی سنوات اخیر با جدیت در حال پیگیری است ایجاب کرد  که نهضت درختکاری برا رفع نیازهای مناطق مختلف کشور تدوین شود. .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هدف اصلی از اجرای طرح بسیج ملی نهالکاری، ترویج فرهنگ درختکاری، کمک به افزایش سطح عرصه های جنگلی ،کاهش ریزگردها ،گردو غبار و  توسعه فضای سبز و سرسبزی کرانه های خلیج فارس است.

امید ذاکری افزود: در استان هرمزگان 7 شهرستان در 9 نقطه همزمان کاشت نهال آغاز شد و 115 هزار اصله نهال امروز توسط مردم کاتشه شد.

وی با بیان اینکه هرمزگان به دیار حرا شناخته شده است گفت:در  55 کشور دنیا  جنگل های حرا  وجود دارد که در هرمزگان نیز با دارا بودن جنگل های حرا تابلویی برای معرفی استان به گردشگران و طبیعت گردان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: جنگل های حرا در هرمزگان سبب کانون تنوع زیستی ،ایجاد زیستگاهای انواع آبزیان از جمله میگو می شود و الودگی موجود در آب و خاک را به خود جذب می کند و سبب محیط سالمی برای اب و خاک در این عرصه ها می شود.

ذاکری گفت: از 3 سال گذشته نهال حرا به صورت پایلوت  در سواحل بندرعباس کاشته شده است و از رشد خوبی برخوردار بودو با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری کاشت نهال حرا ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری هرمزگان گفت: حفاظت از جنگل های حرا و عرصه های طبیعی و توسعه جنگل های حرا با توجه به آلودگی های زیست محیطی از نیاز های کره زمین است.

ایرج حیدری  افزود: جنگل های حرا با گستردگی از غرب به شرق هرمزگان سبب رونق گردشگری شده است که در بندرعباس زمینه طبیعی برای کاشت و گسترش این جنگلها از 2 سال گذشته آغاز شده است  .

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید