Iranian Agriculture News Agency

شهبازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

اختصاص 150 میلیون یورو برای جلوگیری از فرسایش خاک

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتغ و آبخیزداری کشور گفت: با تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی و موافقت رهبر معظم انقلاب، 150 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک اعتبار اختصاص داده شده است.

اختصاص 150 میلیون یورو برای جلوگیری از فرسایش خاک

به گزارش خبرنگار ایانا، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتغ و آبخیزداری کشور در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطقی از دنیا که بارندگی بیشتری وجود دارد زمان کوتاه‌تری برای تشکیل خاک نیاز است اما در مناطق خشک و نیمه خشک دنیا مانند ایران زمان بیشتری لازم داریم.

وی افزود: اقدامات اساسی برای حفظ آب و خاک در سازمان جنگل‌ها پیگیری می‌شود و با تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی و موافقت رهبر معظم انقلاب، 150 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک اعتبار اختصاص داده شده است.

شهبازی با اشاره به اجرای یک میلیون و 650 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در سال جاری تصریح کرد: این اقدامات صرفاً برای جلوگیری از فرسایش خاک و سیل در کشور انجام می شود.

وی تأکید کرد: 125 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد که باید برای جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک اقدامات اساسی انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید