Iranian Agriculture News Agency

معاون بیمه ای بانک کشاورزی استان فارس:

حق بیمه های بالاتر از 5 میلیون ریال تقسیط می شود

معاون بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزان می توانند حق بیمه محصولات زراعی بیش از پنج میلیون ریال و محصولات باغی بیش از ده میلیون ریال را در سه قسط پرداخت کنند.

حق بیمه های بالاتر از 5 میلیون ریال تقسیط می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، پژمان پزشکی در گردهمایی اعضای کارگروه بیمه محصولات کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: این امکان به منظور توسعه بیشتر بیمه محصولات کشاورزی در هیئت مدیره صندوق بیمه کشور تائید و ابلاغ شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: کشاورزان و باغداران تا سه سال متوالی مشمول تخفیف عدم خسارت تا سقف 60 درصد خواهند شد که در سال زراعی جدید اعمال می شود.

به گفته پزشکی، میزان تخفیف عدم خسارت مد نظر در سال اول 20 درصد، سال دوم 40 درصد و حداکثر در سال سوم 60 درصد خواهد بود.     

وی با اشاره به آغاز  بیمه گری تنه درخت، تصریح کرد: تنه درختان مرکبات از یک ساله با حداکثر تعهد 120 میلیون ریال برای هر هکتار قابلیت اجرا دارد.

 معاون بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به پیگیری اصلاح حداکثر زمان مجاز برداشت محصولات باغی تحت پوشش بیمه در قیروکارزین، بیان کرد: با اقدامات انجام شده این زمان افزایش یافته که پس از تائید نهایی صندوق بیمه کشور در سیستم بیمه محصولات کشاورزی نیز تغییر خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد زمان بیمه پذیری محصولات باغی نیز به زودی اصلاح شده تا بتوان با انجام آن در دی و بهمن ماه، حداکثر  خطرات در فروردین ماه را پوشش داد.

کارگروه بیمه محصولات کشاورزی شهرستان قیروکارزین به دلیل اهمیت بیمه کشاورزی با حضور علی محمد کریمی فرماندار؛ عنایت الله اکبری امام جمعه؛ مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی و یاسین احمدی رئیس بانک کشاورزی شهرستان قیروکارزین در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید