Iranian Agriculture News Agency

72درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با اجرای عملیات آب وخاک پایدار شد

مدیر آب وخاک و امور فنی ومهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: 72درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با اجرای عملیات آب وخاک پایدار شده است.

72درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با اجرای عملیات آب وخاک پایدار شد

به گزارش ایانا در استان تهران، همزمان با روز جهانی خاک، مراسم بزرگداشت این روز با شعار جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینده ما در محل  سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات کشاورزی ورامین با حضور مدیران و متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی برگزار شد.

امین روشنی، مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این مراسم گفت: در جهان یک روز به نام روز جهانی خاک نام گذاری شده که ما آن را گرامی می داریم؛ زیرا پایداری و حفاظت از خاک در تولید غذای مورد نیاز اصلی ترین نقش را ایفا می کند.

وی ادامه داد: در کشور ما حدود 90درصد از تولیدات و مواد غذایی از خاک و زراعت به عمل می آید و این موضوع اهمیت حفاظت از خاک را دو چندان می کند.

روشنی تصریح کرد: یکی از خروجی های این نشست آشنایی بیشتر مدیران جهاد کشاورزی با برنامه های حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی است؛ زیرا با تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خرداد98 این موضوع به قانون تبدیل شده و باید اجراشود.

وی افزود: در این موضوع مردم هم کمک های خوبی را می توانند داشته باشند که حفظ زمین های کشاورزی و عدم تغییر کاربری آن یکی از این کمک های مهم مردم به مسئولان در راستای حفظ خاک کشاورزی است.

روشنی با تاکید بر اینکه حفظ خاک به اندازه حفظ آب اهمیت دارد گفت: 72درصد از اراضی کشاورزی استان تهران را با استفاده ازعملیات آب وخاک پایدار کردیم و 140هزارهکتار نیز در دست اجرای این عملیات هستند تا بتوانیم این پایداری را حفظ کنیم .

وی تصریح کرد: تا به امروز در استان تهران 3هزار کیلومتر کانال انتقال آب تدارک دیدیم که این موضوع هم در کنار حفاظت از سفره های زیر زمینی می تواند کمک قابل توجهی به حفظ وپایداری خاک داشته باشد.

روشنی مقابله با خردشدن زمین را برای استفاده از بهینه از زمین و خاک مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکپارچه شدن زمین های کشاورزی و قانون منع خردشدن اراضی کشاورزی در جهت حفظ و استفاده بهینه این اراضی اجرا می شود.

در این مراسم بر اهمیت خاک و جلوگیری از فرسایش تاکید و راهکارهای مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید