Iranian Agriculture News Agency

میرزاوند خبر داد:

تدوین آیین‌نامه اجرایی "قانون حفاظت از خاک" در مراحل نهایی است

مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی جهت تصویب هیات وزیران به دولت ارائه خواهد شد.

تدوین آیین‌نامه اجرایی "قانون حفاظت از خاک" در مراحل نهایی است

جهانبخش میرزاوند مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از مراحل نهایی تدوین آیین اجرایی قانون حفاظت از خاک خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی جهت تصویب هیات وزیران به دولت ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: قانون حفاظت از خاک پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در خرداد ماه سال جاری ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ماموریت وزارت جهاد کشاورزی برای تهیه آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک، گفت: کارگروه ویژه‌ای با حضور کارشناسان ذیصلاح برای این منظور تشکیل شده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است.

میرزاوند به اهمیت خاک و ارزش آن و تشکیل دفتر خاک در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری پایدار از خاک، حفظ قوه باروری، جلوگیری از تخریب و فرسایش آن در این دفتر تلاش می شود و مقرر شده که برنامه‌های مدیریتی در حوزه تولیدات کشاورزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی با در نظر گرفتن جایگاه و اهمیت حفاظت و صیانت از خاک، اجرایی شوند.

وی درباره برگزاری روز جهانی خاک در ۱۲ آذرماه به میزبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز گفت: این مراسم با حضور سفرای برخی کشورهای خارجی، مسئولین ارشد وزارت جهاد کشاورزی، اندیشمندان خاک، کارشناسان، مروجین، محققین و بهره‌برداران برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر خاک در پایان هدف از برگزاری روز جهانی خاک در تهران و سایر استان‌های کشور را فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت خاک در محیط‌زیست و کشاورزی پایدار عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید