Iranian Agriculture News Agency

وجود بیش از 2500 راس دام سنگین در شهرستان پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از وجود بیش از 2500 راس دام سنگین در شهرستان خبر داد و گفت: دامپروان شهرستان از نظر تامین علوفه، داروهای مورد نیاز و تسهیلات بانکی مورد حمایت اداره جهاد کشاورزی شهرستان هستند.

وجود بیش از 2500 راس دام سنگین در شهرستان پردیس

به گزارش ایانا در استان تهران، علی عابدی نیز در حاشیه اجرای مانور پدافند غیرعامل درحوزه بیماری های مشترک انسان و دام درشهرستان پردیس با بیان اینکه بیش از 2500راس دام سنگین درشهرستان وجود دارد گفت: به دلیل اقلیم کوهستانی شهرستان، تعداد دام سبک بیشتر از دام سنگین است و دامپروان شهرستان از نظر تامین علوفه، داروهای مورد نیاز و تسهیلات بانکی مورد حمایت اداره جهاد کشاورزی شهرستان هستند.

عابدی افزود: تامین امنیت غذایی که در پدافند غیر عامل نیز به آن توجه شده از اهداف برگزاری این مانور است و طی آن علاوه بر افزایش توانمدی دستگاه های متولی، آموزش های لازم نیز پیرامون نحوه انجام بازدیدهای دوره ای، واکسیناسیون، حفظ سلامت گله و عواقب بروز و شیوع بیماری ها برای دامداران تشریح می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در ادامه با تاکید بر اینکه آلودگی های دام به صورت عمد یا سهو، سلامت انسان در استفاده از لبنیات و مواد گوشتی را به مخاطره می اندازد تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به صورت دوره ای و بر اساس نوع بیماری و نوع دام، برگزاری مانور های از این دست را در برنامه دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان پردیس نیز با همکاری بسیار خوب این اداره با ادارات دامپزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان و با حمایت فرمانداری پردیس و مشارکت یکی از دامداران منطقه، مانور پدافندی در حوزه بیماری ها مشترک میان انسان و دام با موفقیت برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید