Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد:

مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار

مهدی عصمتی پور مبارزه بیولوژیک را یکی از اقدامات مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار استان عنوان کرد و گفت: مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه انار امسال در ۲هزار و ۴۹۴هکتار از باغ‌های انار خراسان جنوبی انجام شد.

مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: با توجه به وجود دو انسکتاریوم در شهرستان‌های فردوس و سربیشه در سطح ۵۰ هکتار و توزیع ۳۰۰هزار تریکوکارت در باغات استان انجام شد.

وی اعتبار هزینه شده در مبارزه بیولوژیک را ۴۳۰میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این آفت هرساله در صورت مبارزه نکردن خسارتی بین ۲۵تا۳۰ درصد به محصول وارد می‌کند.

عصمتی پور مبارزه به زراعی شامل شخم، هرس و کوددهیعنوان کرد و گفت:  مبارزه مکانیکی نیز شامل جمع آوری انار‌های آلوده و بقایای گیاهی در طول فصل و پایان فصل و انهدام آن‌ها و پرچم زدایی تاج انار می باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک شامل رهاسازی زنبور تریکوگراما در باغات انار است، ادامه داد: این اقدامات را می توان از بهترین روش‌های مبارزه با آفت کرم گلوگاه عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه، خوسف و سربیشه تولیدکننده محصول انار در استان هستند.

عصمتی پور اختصاص یک کارشناس ناظر گیاه پزشکی در شهرستان‌های تولیدکننده انار برای رصد، پایش، آموزش و اطلاع رسانی در مورد آفات انار به باغداران را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و ادامه داد:  نصب دستگاه دیتالاگر برای تعیین زمان ظهور آفت در مناطق آلوده از نظر دمایی و رطوبتی، توزیع بورشور و اطلاعیه بین باغداران و برگزاری ۱۶کلاس آموزشی برای باغداران را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای مبارزه با این آفت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید