Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اذعان داشت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد و به پیشرفت 80درصدی رسیده است.

پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

به گزارش ایانا، سیدعلی عظیمی اظهار داشت: اقدامات بیولوژیکی که بخش های مرتع و جنگل را شامل می شود با اعتبار 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 4 شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی به اقداماتی که در بخش مرتع در حال انجام است اشاره کرد و افزود: در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد پروژه بوته کاری (کاشت آتریپلکس) در سطح 135 هکتار در حال انجام می باشد و از پیشرفت 90درصدی برخوردار است.

عظیمی ادامه داد: در حوزه آبخیز قزل چشمه شهرستان ملارد نیز عملیات آبیاری، مراقبت و نگهداری به مرحله اجرا درآمده و تا پایان تیرماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین احداث هلالی های آبگیر توأم با بذرکاری از گونه بومی درمنه دشتی در سطح 850 هکتار در حال انجام است و از پیشرفت 60 درصدی برخوردار می باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل خاطر نشان کرد: با هدف توسعه جنگل کاری، عملیات جنگل کاری با کاشت گونه های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک و اقاقیا در سطح 100هکتار در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند اجرائی شده و از پیشرفت 90درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه های مثمر و غیر مثمر در سطح 56 هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد: تشتک ها و هلالی های آبگیر که به همراه نهالکاری و بذرکاری ایجاد می شود موجب استفاده حداکثری از نزولات آسمانی و ذخیره نزولات شده که در تداوم و بقای بذرکاری ها و تأمین آب مورد نیاز نهال های کاشته بسیار مؤثر خواهد بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید