Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس:

مبارزه بیولوژیک در گلخانه برای اولین بار در فارس

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور تولید محصولات گواهی شده، مبارزه بیولوژیک با آفات برای اولین بار در گلخانه های شهرستان های پاسارگاد، خرامه و مرودشت انجام شد و در سایر شهرستان ها نیز اجرا می شود.

مبارزه بیولوژیک در گلخانه برای اولین بار در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید دبیری افزود: در این طرح چهار میلیون و 450 هزار کنه شکارگر سوریسکی و 150 هزار کنه پرسیمیلیس رها سازی شد.

وی با اشاره به اینکه کنه شکارگر سوریسکی از تخم ها و لاروهای سفید بالک ها، گونه های مختلف تریپس  و کنه های تار عنکبوتی تغذیه می کند، ابراز کرد: این کنه روی فلفل شیرین، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، گل ژربرا و انواع گل رز قابل استفاده است.

دبیری افزود: کنه شکارگر پرسیمیلیس  به طور اختصاصی به منظور کنترل کنه تارعنکبوتی استفاده می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت در محیط های کنترل شده و نیز تولید محصولات گواهی شده مبارزه بیولوژیک با آفات در گلخانه برای اولین در استان فارس اجرایی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک و محیط زیست،کاهش اثرات سوء مصرف سموم در سلامت انسان، کاهش هزینه‌ تولید محصول و افزایش تولید و درآمد از مزایای مبازره بیولوژیک با آفات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید