Iranian Agriculture News Agency

با فرمان رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 46 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی

46 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با فرمان رئیس جمهور و توسط معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 46 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی

به گزارش ایانا، مهندس محمدعلی طهماسبی در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان بناب برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر تعداد 46 پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه ای، دام، طیور و شیلات و آبزیان با اعتباری معادل 600 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی حدود 900 نفر در سال در استان به طور همزمان به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرائی آنها آغاز می شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه های مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان، گفت: عملیات اجرایی و تکمیل تعداد سه واحد تولیدات گلخانه ای در شهرستان های هریس، سراب و کلیبر به مساحت 37 هکتار با اعتبار 310 میلیارد تومان آغاز و با بهره برداری از آنها به میزان 13 هزار تن در سال به تولیدات گلخانه ای استان اضافه می گردد.

طهماسبی افزود: یک واحد گلخانه ای به مساحت 30 هکتار با حجم سرمایه گذاری 225میلیارد تومان و اشتغال زایی 360 نفر در سال در منطقه آزاد ارس نیز در یک ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد که در این جا لازم می دانم از جناب آقای مهندس حجتی بنیانگذار طرح توسعه کشت های گلخانه ای در این دولت به صورت ویژه از طرف کلیه فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی سپاس گزاری کنم. وی خاطرنشان کرد: طی 5 سال اخیر سطح گلخانه های استان از 65 هکتار به 220 هکتار (معادل 240 درصد) می رسد.

طهماسبی گفت: 5 طرح صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت تولید و نگهداری سالانه 50 هزار تن با سرمایه گذاری معادل 200 میلیارد تومان افتتاح می شود و با بهره برداری از این طرح ها میزان ظرفیت محصولات فرآوری شده استان از 3 میلیون و 100 هزار تن در سال 1392 به 4 میلیون تن در سال 1398 افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: 4 پروژه زیربنائی آب و خاک شامل احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی و سامانه های نوین آبیاری شامل (اجرای 18 کیلومتر شبکه مدرن و اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح  2400 هکتار) به بهره برداری می رسد.

طهماسبی عنوان کرد: 27 واحد دام، طیور و شیلات و آبزیان با سرمایه گذاری معادل 42 میلیارد تومان با اشتغالزایی 96 نفر و با ظرفیت تولید 420 تن تخم مرغ، 166 تن گوشت سفید، 1889 تن گوشت قرمز، 827 تن شیر و 60 تن ماهی سردآبی در سال در سطح استان افتتاح می شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واحد تولیدی بزرگی که از محل آن هم اینک خدمت حضرتعالی گزارش می شود، واحد فرآورده های غذایی مانی واقع در شهرستان بناب می باشد که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا با سرمایه گذاری 165 میلیارد تومان و اشتغال زایی 200 نفر و جذب مواد خام 53000 تن در سال و تولید سالانه 33000 تن انواع محصولات کشاورزی که با استانداردهای روز، فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد. در صورتی که اجازه بفرمایید این پروژه همزمان با سایر پروژه ها در سطح استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز گردد.

پس از ارائه گزارش معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جمهوری با بیان این که لازم می دانم از تلاش های شبانه روزی آقای مهندس حجتی در طول 6 سال گذشته در دولت تدبیر و امید تشکر و سپاسگزاری کنم، تصریح کرد: بسیار بسیار برایم جای تاسف است که جای خالی ایشان را در دولت باید ببینم و خیلی سخت است که مدیری را بیابم که بتواند جای ایشان را پر کند.

دکتر حسن روحانی خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل فشارهای سیاسی و از لحاظ شرایط جسمی دچار مشکل بود و خودش هم از قبل استعفا داده بود و من بیشتر به خاطر سلامت ایشان استعفا را قبول کردم وگرنه نمی پذیرفتم؛ به هر حال یک نعمت بزرگ برای ما بود و من به عنوان رئیس دولت یازدهم و دوازدهم عرض می کنم ایشان یکی از وزرای کم نظیر دولت و یکی از خادمان بزرگ مردم بود که سراسر زندگی اش اخلاص، ایمان، تواضع، اخلاق و سخت کوشی بوده است. خداوند ایشان را مورد عنایت و توفیقات بیشتر خودش قرار دهد.

سپس، با فرمان رئیس جمهور، 46 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید