Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

برنامه توسعه کشاورزی استان با رویکرد تحقق رونق تولید تدوین شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به ارائه گزارشی از تدوین برنامه های سه ساله سازمان با توجه به شرایط موجود اشاره داشت و گفت: برنامه توسعه کشاورزی استان با رویکرد و هدف تحقق رونق تولید تدوین شده است.

برنامه توسعه کشاورزی استان با رویکرد تحقق رونق تولید تدوین شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس حاتمی با بیان این مطلب  افزود: با تاکید بر استعدادهای استان توانستیم میزان تولید گوشت قرمز استان را از 36 هزار تن به 40 هزار تن برسانیم.

حاتمی افزایش سطح جوجه ریزی و توزیع مناسب نهاده های دامی را از دیگر برنامه های قابل ذکر استان کرمانشاه برشمرد و گفت: در تولید عسل نیز از 4250 تن به 5454 تن در سال جاری رسیدیم.

وی میزان تولید تخم مرغ استان را 11 هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید تخم مرغ در آینده نزدیک به 12 هزار تن خواهد رسید.

مهندس حاتمی سپس به برنامه های استان در امر تولید بوقلمونئ و اشتغالزایی هزار نفری این صنعت برای استان اشاره کرد و افزود: با اصلاح نژادهای بوقلمون می توانیم حداکثر بهره‌وری را در تولید بوقلمون داشته باشیم.

حاتمی سپس به کاهش زمان صدور مجوزها از 120 روز به 20 روز در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کلیه استعلام های غیر ضروری را حذف نموده ایم و در کمتر از یک هفته مجوز گلخانه و دامداری ها را صادر می نماییم.

وی میزان خرید و تولید گندم استان را علی رغم مشکلاتی چون شرایط اقلیمی و سیل فروردین ماه مطلوب توصیف نمود و گفت: کرمانشاه رتبه پنجم تولید گندم کشور را طی سال زراعی گذشته از آن خود کرد.

وی آنگاه به گزارشی از تولید گوجه فرنگی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: استان کرمانشاه در بحث خرید حمایتی گوجه 34 درصد خرید کشوری را از آن خود نمود و تابه حال 92 درصد مبلغ خرید صورت گرفته با کشاورزان تسویه شده است.

وی در ادامه به افزایش سطح زیر کشت زعفران استان از 185 هکتار به 305 هکتار اشاره کرد و افزود: در این راستا سازمان با خرید بیش از 40 میلیارد ریال پیاز زعفران و توزیع آن بین کشاورزان از زعفران کاران حمایت و پشتیبانی نمود.

حاتمی سطح زیر کشت گلخانه های فعال استان را 28 هکتار اعلام کرد و گفت: طی 7 ماه اخیر 42 هکتار گلخانه در دست اجرا داریم.

مهندس حاتمی میزان اشتغالزایی صورت گرفته در سامانه رصد استان را 8700 نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه ابلاغی سازمان در این راستا 9 هزار نفر است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان در امر فعال سازی واحدهای راکد افزود: با شناسایی 20 واحد راکد صنایع کشاورزی در حال حاضر 14 واحد را از رکود خارج نموده ایم.

حاتمی سپس افزود: طی سال زراعی گذشته استان در امر مبارزه با سن غلات رتبه یک کشوری  را از آن خود نمود و حتی یک محموله گندم سن زده نیز در سطح استان گزارش نشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن تریک هفته بسیج خدمت امام جمعه کرمانشاه گفت: بین بسیج و جهاد مقاربت معنایی بالایی وجود دارد و بر این اساس نیاز بود که مدیران جهادگر طی هفته بسیج عملکردهای جهادی خود را ارائه نمایند.

دیگر سخنران این دیدار معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بود.

دکتر صفوی سپس به رتبه برتر استان در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این مهم در سایه توجه به رهنمودهای مسئولان استان محقق شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید