Iranian Agriculture News Agency

استعدادیابی 1900 هکتار از اراضی مستعد کشت گلخانه ای در استان کرمان

جلسه ستاد توسعه شهرکهای کشاورزی (گلخانه ای) با حضور استاندار کرمان و رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تنی چند از مسئولین استانی و به منظور بررسی راهکارهای توسعه و احداث شهرکها و مجتمع های گلخانه ای جدید و همچنین بررسی مسائل و مشکلات شهرکهای موجود در محل دفتر استاندار، برگزار گردید.

استعدادیابی 1900 هکتار از اراضی مستعد کشت گلخانه ای در استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این جلسه علی­ اشرف منصوری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور به مزایای کشت گلخانه ،اشتغالزائی و بهره وری که ناشی از کشت آن انجام می شود اشاره و افزود: طبق برنامه آمایش، استعداد یابی 1900 هکتار اراضی مستعد توسعه کشت گلخانه ها در استان کرمان شناسایی و معرفی شده است که انشاالله با مشارکت کشاوزان و بخش خصوصی این مهم محقق می شود.

وی افزود: در سطح کشور در افق 1404 توسعه سطح گلخانه ها به میزان 48000 هکتار می باشد که در حال حاضر این میزان 16000 هکتار می باشد.

منصوری با تاکید بر راه اندازی ستاد عالی توسعه شهرکهای گلخانه ای استان با مسئولیت استاندار و حضور فرمانداران و سایر عوامل ذی مدخل افزود: توسعه شهرکهای گلخانه ای در مستثنیات مردمی واراضی کشاورزی از سیاست های این شرکت  می باشد.

در این جلسه استاندار کرمان بر انجام برنامه ابلاغی که به استانها ابلاغ شده در شمال استان 100 هکتار است تاکید نمود وافزود: اجرائی نمودن تفاهم نامه ای که قبلا بین استانداری و شرکت شهرکهای  به امضاء رسیده است، مبنی بر توسعه شهرکهای گلخانه ای در سطح استان نیز مورد تاکید می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید