Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

وظیفه ما توانمندسازی و دانش افزایی کشاورزان به منظور تولید محصول گواهی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه دانستن حق مردم است، گفت: وظیفه ما اطلاع رسانی است از این رو مدیران باید اقدامات خود را به فرمت قابل فهم برای عموم مردم منعکس کنند.

وظیفه ما توانمندسازی و دانش افزایی کشاورزان به منظور تولید محصول گواهی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس، با بیان اینکه پاسخ‌گویی شفاف و صادقانه به مردم از وظایف مسئولین است، افزود: باید اقدامات صورت گرفته و اطلاعات مورد نیاز مردم را به گوش آنها برسانید و هر کس از این وظیفه تخطی کند متخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به سرعت گسترش روزافزون فضای مجازی و تغییر نوع ارتباطات رسانه‌ای، تصریح کرد: روابط عمومی باید به صورت هوشمندانه، فعال و تاثیرگذار نقش پل ارتباطی بین مردم و سازمان را ایفا کند از این رو انتخاب افراد توانمند برای این مسئولیت ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به گستردگی حوزه بخش کشاورزی استان فارس و فعالیت های شاخص صورت گرفته در این زمینه، یادآور شد: انعکاس اخبار نشان دهنده عملکرد مجموعه می باشد از این رو فعالیت در عرصه روابط عمومی از ملاک های ارزیابی مدیران ستادی و شهرستانی این سازمان است.

بهبود مستمر امور با جاری سازی مدل تعالی

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، جاری سازی مدل تعالی سازمانی EFQM را در دستور کار قرار داده، گفت: استفاده از این مدل برای تسریع در کار، شفاف سازی و پرداخت هزینه کمتر است.

به گفته وی، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یک سازمان یادگیرنده است که افراد در راستای تعالی سازمانی به دنبال ارتقای توانمندی‌های فردی خود هستند تا برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را بهتر عملیاتی کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: بر اساس مدل تعالی سازمانی برای رسیدن به نتایج مطلوب از منظر کارکنان، جامعه و مشتریان در یک بستر رشد ویادگیری اقداماتی در زمینه توانمند سازها شامل رهبری، کارکنان، استراتژی، شراکت ها و منابع و فرآیندها، محصولات و خدمات صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این سازمان برای دستیبابی به آینده مطلوب استراتژی هایی تدوین کرده و فرصت های بهبود را شناسایی و از آن استفاده می کند.

قاسمی؛  انتخاب مدیران بر اساس مدل شایستگی و تعیین شرح وظایف کارکنان بر اساس کارت امتیازدهی متوازن BSC  از نتایج جاری سازی مدل تعالی سازمانی EFQM برشمرد.

تولید محصول گواهی شده با توانمندسازی کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه این نشست با اشاره به اینکه کشاورزان ما باید محصولی تولید کنند که به لحاظ کمی و کیفی استانداردهای لازم را دریافت کند، افزود: وظیفه ما توانمندسازی و دانش افزایی کشاورزان به منظور تولید محصول گواهی شده است.

به گفته وی؛ تولید محصول گواهی شده مطالبه عموم جامعه است که از چندی پیش استارت آن در دفتر محیط زیست زده شده و  گواهی های  ICM برای تعدادی از محصولات صادر شده است.

قاسمی با اشاره به گستردگی تولیدات زراعی و باغی در استان فارس، اظهار کرد: تولید محصول گواهی شده علاوه بر رفع دغدغه جامعه در خصوص سلامت محصولات مصرفی ، اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و ساماندهی بازار سم و کود را به دنبال دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی طرح تولید سالم  هشت محصول کشاورزی وارد مرحله اجرایی شده از این رو در تلاش هستیم که  از ابتدای سال پیشرو هیچ محصول غیر استانداردی در میادین تره بار ارائه نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید