Iranian Agriculture News Agency

در راستای تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه مدیریت و کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی انجام شد؛

امضای تفاهمنامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان حفظ نباتات کشور

تفاهمنامه همکاری راهبری طرح های فناورانه و اولویت دار بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفظ نباتات کشور به امضاء رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان حفظ نباتات کشور

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهمنامه در زمینه مشارکت و هماهنگی جهت تصویب، مدیریت و راهبری طرح های فناورانه و اولویت دار، توسط رئیس سازمان حفظ نباتات و معاون تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، تولید کالای دانش بنیان، فناورانه و توسعه و تجاری سازی این محصولات، بسترسازی و تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان و حمایت از این کسب و کارها در حوزه مدیریت و کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی و نیز بکارگیری راهکارهای فناورانه در بخش آفتکش ها از اهداف این تفاهم است.

در این مراسم، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات علاوه بر ایجاد امنیت و حراست از سرزمین سبز کشور شامل زراعت، باغبانی، جنگل و مرتع و... در نهایت با مدیریت آفات در کشور حفظ امنیت غذایی کشور را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه 79 درصد کل سموم مصرفی کشور در حد متوسط و کم خطر است، تصریح کرد: دو سم پرخطر بوتاکلر و دیازینون را دو سال زودتر از موعد از سبد سموم کشور حذف کردیم و سیاست سازمان حفظ نباتات حذف سموم در حد متوسط و پرخطر و حرکت به سمت مصرف سموم کم خطر و بیولوژیک است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: به دلیل وجود ظرفیت صادرات در محصولات گلخانه ای، گسترش استفاده از سموم بیولوژیک در گلخانه ها در دستور کار سازمان حفظ نباتات قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید