Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی کشت و بازاریابی گیاهان دارویی برای صندوق خرد زنان روستایی در دهستان انگالی از توابع شهرستان بوشهر برگزار گردید.

کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: در این کارگاه آموزشی در مورد شناسایی و معرفی گیاهان دارویی منطقه، خصوصیات رشدی، نحوه برداشت، نحوه تکثیر و خصوصیات و ارزش دارویی گیاهان شناسایی شده توضیحات لازم ارائه گردید.

کبری توکلی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی می توان با برگزاری این کارگاه های آموزشی برای زنان روستای در ایجاد اشتغال و درآمد زنان خانوار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به ا فزایش تقاضای مردمی در جهت استفاده از گیاهان دارویی و عنوان مکمل های درمانی در حوزه سلامت واحدهای عطاری و روش گیاهان دارویی به عنوان مراکز مشاوره و عرضه گیاهان دارویی می تواند خدمات شایانی در عرصه طب سنتی ارائه نماید و چنین دوره های آموزشی می تواند با ارتقا سطح آگاهی کاربران گیاهان دارویی باعث عملی شدن و به روز شدن این خدمات گردد.

توکلی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی و توانمند سازی فراگیران در زمینه کاربردی گیاهان دارویی با دیدگاه طب سنتی بیان نمودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید