Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

تبدیل کندوهای سنتی به مدرن برای بهره‌وری بیشتر، مهم‌ترین چالش در این عرصه است

اولین همایش ملی پرورش زنبور عسل و جایزه ملی کیفیت عسل با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های پژوهشی حوزه‌های مختلف صنعت پرورش زنبور عسل به میزبانی دانشگاه تبریز و با مشارکت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

تبدیل کندوهای سنتی به مدرن برای بهره‌وری بیشتر، مهم‌ترین چالش در این عرصه است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در این آیین با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت ‎ ‌های موجود در استان در صنعت زنبورداری گفت: این استان مقام اول را از نظر تعداد کندوهای سنتی و مقام دوم را از نظر میزان تولید در بخش کندوهای مدرن دارد.

مهندس اکبر فتحی افزود: تبدیل کندوهای سنتی به مدرن برای بهره‌وری بیشتر به عنوان مهم‌ترین چالش این سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در این عرصه است.

دکتر باب اله حیاتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این همایش، صنعت زنبورداری را یکی از مهم‌ترین صنایع کشور دانست که نقش مهمی در عرصه اقتصادی کشور و صادرات غیر نفتی دارد.

وی در ادامه نبود بازاریابی مناسب، پایین بودن میزان کمیت وکیفیت عسل تولیدی، پایین بودن میزان آموزش زنبورداران، اعتماد عمومی کم به محصولات تولیدشده را از جمله چالش‌های حوزه صنعت زنبورداری اعلام کرد و تاکید کرد: برای رفع این چالش‌ها نیازمند تعامل بیشتر مابین دانشگاه‌ها و فعالان این صنعت است.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه عرضه محصولات جانبی صنعت زنبورداری با حضور بیش از ۱۵ تعاونی تولید کننده و شرکت فعال در عرصه زنبورداری در سالن مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید