Iranian Agriculture News Agency

طی حکمی از سوی رئیس جمهور؛

عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد

رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست "وزارت جهاد کشاورزی" منصوب کرد.

عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس عباس کشاورز

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت جهاد کشاورزی» منصوب می‌نمایم.

امید است با عنایات الهی، بهره‌گیری از کلیات امکانات و همکاری مجموعه کارکنان آن وزارتخانه، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایانا، مهندس عباس کشاورز متولد 1325 خورشیدی و دارای مدرک فوق لیسانس آبیاری و آبادانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است. وی که پیش از این معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بود، بیش از سه دهه سوابق مدیریتی در زیربخش های اجرایی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشاورزی سابق، انتشار ده ها مقاله چاپ‌شده در مجلات علمی، بیش از 45 مقاله در کنگره‌های علمی و مشارکت در تهیه 32 جلد کتاب سند ملی آب کشور و نگارش دهها گزارش راهبردی در حوزه آب و کشاورزی را در کارنامه علمی، پژوهشی و اجرایی خود دارد.

مهندس کشاورز در ابتدای فعالیت دولت یازدهم و حضور مجدد مهندس حجتی در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان معاون تولیدات گیاهی منصوب و بعد از مدتی با تفکیک معاونت های زراعت و باغبانی عهده دار سمت معاون امور زراعت شد و تاکنون در این سمت در وزارت جهاد کشاورزی مشغول فعالیت بود.

معاون وزیر و ریاست سازمان تحقیقات کشاورزی، ریاست موسسه تحقیقات نهال و بذر، معاون برنامه ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی، ریاست موسسه تحقیقات مهندسی زراعی، مدیرکل برنامه ریزی وزارت کشاورزی، مدیرکل شرکت های تعاونی تولید روستائی، دبیر گروه پژوهش کشاورزی و آب مرکز تحقیقات استراتژیک، مسئولیت هماهنگی پروژه های مصوب چالش جهانی آب برای غذا در حوضه آبریز کرخه و معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران از جمله دیگر سوابق مدیریتی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی است.

کشاورز همچنین نویسنده گزارش‌های راهبردی با عناوین ارزیابی عملکرد برنامه چهارم بخش کشاورزی و انطباق با سند چشم‌انداز، وضعیت بازار غذا در شرایط حاضر و آینده و تحلیلی بر میزان واردات و صادرات محصولات کشاورزی طی سال‌های 1381 تا 1386 است.

افزایش خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از طریق "بهره وری" از جمله خودکفایی کشور در تولید گندم طی چهار سال پیاپی، افزایش تولید محصولات شکر، دانه های روغنی، پنبه، چغندرقند و همچنین توسعه مکانیزاسیون کشارزی، بخشی از دستاوردهای مهندس کشاورز در دوران تصدی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به حساب می آید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید