Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز:

اولین گواهی ارگانیک انار در نی ریز صادر شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: اولین گواهی ارگانیک برای محصول انار در شهرستان نی ریز برای باغ انار زین العابدین تمنادار، انار کار نمونه این شهرستان صادر شد.

اولین گواهی ارگانیک انار در نی ریز صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان فارس، علیرضا بصیری افزود: بر اساس این گواهینامه که زیر نظر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) صادر می شود، انطباق مدیریت فرآیند تولید تا عرضه محصول شامل تولید، فرآوری، بازرسی و صدور گواهی، برچسب گذاری و بازار رسانی مواد غذایی ارگانیک، مورد تایید است.

 وی با اشاره به اینکه محصولی ارگانیک به محصولی اطلاق می شود که هیچ گونه ترکیب سمی در آن وجود نداشته باشد، ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، استاندارد های داخلی به منظور مدیریت تولید وجود دارد که INSO11000   یکی از آن ها بوده و توسط بخش خصوصی صادر می شود.

بصیری یادآور شد: تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک از اولویت های بخش کشاورزی می باشد که در همین زمینه مراجع مربوطه پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می کنند که در راس همه آن ها  گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از یک سال گذشته توسط شرکت گیتی افروز پردیس فارس کلیه آزمایش های لازم به منظور صدور گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک به عمل‌آمد که منجر به صدور مجوز برای محصول انار در نی ریز شد.

نی ریز با تولید سالانه یک صد هزار تن انار در سال مقام اول در استان فارس دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید