Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد:

لرستان جزء ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود عسل، گفت: لرستان جزء ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل است.

لرستان جزء ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، عبدالرضا بازدار در حاشیه افتتاح جشنواره تخصصی عسل  ‌و فرآورده‌های آن در لرستان که با محوریت روستای کفراج دلفان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره تخصصی عسل لرستان با هدف برجسته کردن عسل لرستان برگزار می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که لرستان با بیش از ۱۷۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی از استان‌های محوری کشور در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی است، ادامه داد: در مناطقی از استان ما تولیدات خاص داریم به‌طوری‌که در کوهدشت تولید انار، پل‌دختر با محوریت انجیر، گردوی سلسله ، سیب بروجرو ، زردآلوی مروک دورود  و در دلفان تولید خاص عسل را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که در شهرستان دلفان حجم انبوهی از تولید عسل و فرآورده‌های آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: لرستان در زمره ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل است به‌طوری‌که ۳۱۰۰ بهره‌بردار تخصصی در حوزه عسل داریم.

بازدار روستای کفراج را پایلوت استان در تولید عسل عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره عسل در این روستا افزایش کیفیت عسل و اعتماد مصرف‌کنندگان است چراکه مصرف عسل در جامعه روند رو به رشد

 داشته است.

وی بیان کرد: استانداردسازی عسل موجب افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به تولید این فرآورده در استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توجه به فرآورده‌های عسل مانند ژل و گرده را که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های آن در لرستان اعلام و اظهار کرد: این جشنواره به مدت سه روز در شهرستان دلفان برگزار خواهد شد.

بازدار با تأکید بر لزوم تجارت الکترونیک عسل لرستان، ادامه داد: در این راستا جلسات و تعاملاتی با شرکت پست لرستان برگزار و از تمبر یادبود عسل لرستان رونمایی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید