Iranian Agriculture News Agency

خاوازی در گفتگو با ایانا:

راه‌اندازی سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی به حل مشکلات بخش کشاورزی کمک می کند

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سامانه «تالار ترویج» و سامانه «جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی» مکمل یکدیگر هستند و می توانند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را حل کنند.

راه‌اندازی سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی به حل مشکلات بخش کشاورزی کمک می کند

کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در حاشیه برگزاری اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی گفت: دو سامانه تالار ترویج و  سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی مکمل یکدیگر هستند و می توانند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را حل کنند.

وی افزود:  سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی که امروز از آن رونمایی شد از نظر سطوح آموزشی از سطح بهره برداران و کارشناسان بالاتر است و کارشناسان خبره تر که نیاز به مواد و محتوای آموزشی دارند می توانند از این سامانه استفاده کنند.

خاوازی با بیان اینکه در گذشته نیز سامانه تالار ترویج راه اندازی شده است، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این سامانه، استفاده بهره برداران و کارشناسان بخش کشاورزی به ویژه مروجان مسئول پهنه های تولید بوده است.

وی ادامه داد: سعی شده تا در این سامانه کلیه آثاری که توسط وزارت جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها منتشر می شود، جمع آوری و بارگذاری شود.

رئیس سازمان تحقیقیات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: محتویات این سامانه قابل دانلود بوده و به صورت رایگان توسط کشاورزان قابل استفاده است و هیچگونه محدودیتی در استفاده از آن برای افراد وجودد ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا سالانه بین 100 تا 150 عنوان سفارشی برای کتاب نیز داریم که این عنوان‌های سفارشی را در اختیار مراکز پژوهشی قرار می‌دهیم که متناسب با نیازهای فعلی بخش کشاورزی نویسندگان آن را تدوین کنند و بر روی تالار می‌گذارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید