Iranian Agriculture News Agency

کیانی راد اعلام کرد:

تأمین 94 درصد از ارزش افزوده کشور توسط روستاییان

رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: روستاییان در کشور از رفاه نسبی کمتری برخوردار هستند و این در حالی است که 94 درصد از ارزش افزوده توسط آنها تأمین می‌شود.

تأمین 94 درصد از ارزش افزوده کشور توسط روستاییان

به گزارش خبرنگار ایانا، علی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی و کاهش فقر که امروز در هتل انقلاب پارسیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 1100 نفر کارشناس و محقق از مناطق مختلف کشور در سطح روستا در دوره های مختلف سیرداپ شرکت کرده‌اند. 

وی افزود: روستاییان در کشور از رفاه نسبی کمتری برخوردار هستند و این در حالی است که 94 درصد از ارزش افزوده توسط آنها تأمین می‌شود.

کیانی راد خاطرنشان کرد: به استناد آمار رسمی، یک سوم ارزش افزوده کسب و کارهای کشور بر عهده روستاییان است و در سال بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کنند و بیش از 4 میلیون نفر به صورت مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی تاکید کرد: مهمترین اهداف توسعه روستایی ارتقا و توسعه خدملت زیرساخت، توسعه، بهبود و مدیریت روستایی، توسعه فضای کسب و کار، ارتقا بخشی به روابط شهر و روستا، ریشه کنی فقر و خوداتکایی در فضای روستا است.

وی افزود: در کشور بیش از 62 هزار آبادی دارای سکنه با جمعیت 26 میلیون نفر داریم که 27 درصد از تولید در بخش های مختلف اقتصادی را بر عهده دارند و به صورت شورایی اداره می‌شوند.

کیانی راد ادامه داد: 54هزار و 412 روستا از برق برخوردار هستند و سیرداپ می‌تواند بستر مناسب برای این اهداف را فراهم کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید