Iranian Agriculture News Agency

از امروز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران؛

سومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتینی حلال و صنایع وابسته افتتاح شد

سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتینی حلال و صنایع وابسته افتتاح شد.

سومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتینی حلال و صنایع وابسته افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا، هرمز مهبد رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: تجارت صنعت حلال در دنیا 3700 میلیارد دلار است و 2 میلیارد نفر مسلمان در دنیا وجود دارد که‌ بیش از 80 درصد محصولات حلال در کشورهای غیرمسلمان تولید می‌شود و ایران سهم کمی از این بازار دارد.

وی اصلی‌ترین هدف نمایشگاه بین‌المللی صنعت حلال تهران را تأمین نیاز محصولات حلال کشورهای مسلمان عنوان کرد و گفت: کشورمان می‌تواند برای تأمین نیاز سایر کشورها به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی با جمعتی نزدیک به 450 میلیون نفر برنامه‌ریزی کند.

مهبد ادامه داد: این نمایشگاه محل تلاقی صنعت و شامل انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تکنولوژی، اتوماسیون و تمام محصولات پروتئینی خام فرآوری شده با تأکید بر حلال بودن آن‌ها است.

رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته با اشاره به اینکه این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی در دنیا است، گفت: همچنین این نمایشگاه تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه به‌حساب می‌آید و فرصت مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصولات قرار ‌می‌دهد.

مهبد تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند موجب ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع پروتئینی کشور شود و همچنین سبب خواهد شد تا از دانش و فناوری فنی و ماشین‌آلات بروز دنیا در صنایع داخلی استفاده شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از امروز تا یکم آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 17 عصر از این مجموعه بازدید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید