Iranian Agriculture News Agency

ربیعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تصویب 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی

سخنگوی دولت گفت: از 1.5 میلیارد دلار طرح ایجاد اشتغال روستایی مطابق آخرین آمار، تاکنون 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده است.

تصویب 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، علی ربیعی سخنگوی دولت، دستیار ارتباطی رئیس‌جمهور و رئیس هیئت‌مدیره صندوق کارآفرینی امید در حاشیه افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی و کاهش فقر که امروز در هتل انقلاب پارسیان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از نابرابری‌هایی که در سال‌های مختلف ایجادشده متوجه روستاییان بوده بنابراین ما در اولین قدم بر روی زیرساخت‌های روستا برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: دولت یازدهم و در ادامه دولت دوازدهم موضوعاتی از قبیل جاده روستایی، ریل‌گذاری از روستاها به شهرها و ارتباطات اینترنتی که از اهداف مهم دولت بود،‌ اجرایی شده که امروز روستاهای بسیاری دارای اینترنت هستند.

ربیعی در ادامه در خصوص گاز کشی در روستاها تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم ما روستای بدون گاز در کشور نداشته باشیم.

وی با اشاره به برق‌کشی در روستاها گفت: برق‌کشی روستاها تقریباً تمام‌شده و روستاهایی که حدود 5 خانوار ساکن هستند، عملیات برق‌کشی مقرون‌به‌صرفه نیست و انتقال این روستاییان به مناطق پرجمعیت‌تر عاقلانه‌تر و اقتصادی‌تر است.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق کارآفرینی امید در خصوص اختصاص آب آشامیدنی به روستاها خاطرنشان کرد: تا پایان دولت دوازدهم بیش از 90 درصد از روستاها از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد و در حال حاضر هم این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: ما مدتی است که با بحران آب روبه‌رو شده‌ایم به همین دلیل باید به اشتغال روستایی توجه بیشتری کنیم که یکی از سیاست‌های ما خرید تضمینی اقلام کشاورزی بود.

سخنگوی دولت در رابطه با خرید تضمینی گندم اذعان کرد: خرید تضمینی را بر کالایی مانند گندم و برخی کالاهای دیگر دنبال کردیم و با کنترل واردات به کشور، بازارهای داخلی را به کالاها و محصولات کشاورزی داخلی اختصاص دادیم تا تولید داخل متضرر نشود.

وی افزود: از 1.5 میلیارد دلار طرح ایجاد اشتغال روستایی مطابق آخرین آمار، تاکنون 11 هزار و 500 میلیارد تومان وام تصویب شده است.

ربیعی ادامه داد: 2 هزار میلیارد تومان برای روستاییان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفتیم تا از چرخه حمایت نقدی خارج شوند و به سمت اشتغال و درآمدزایی پیش بروند.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق کارآفرینی امید در رابطه با سالمندان روستایی گفت: برای اینکه روستاییان در دوره سالمندی تجربه فقر را نداشته باشند، قیمت بیمه روستاییان و عشایر تعدیل شد و سهم دولت افزایش یافت که طبق آمار 3 میلیون و 300 هزار نفر بیمه‌شده داریم.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی برای زنان روستایی بیان کرد: 40 درصد از تسهیلات و وام توسط زنان روستایی دریافت شده و سهم مشارکت زنان در اشتغال روستایی افزایش پیداکرده است.

ربیعی افزود: مسئله اشتغال روستایی، مسئله به عدالت نزدیک کردن برنامه‌های دولت و هم پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

وی در ادامه در رابطه با مهاجرت روستاییان به شهرها و تأثیر آن بر اتفاقات روزهای اخیر گفت: حوادث این روزها نشانه این است که عدم رسیدگی به روستاها و بروز مهاجرت روستاییان به شهرها، آثار اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: بیکاری یک واقعیت است و با توجه به تحولات جمعیتی برای اشتغال و مشکلات سخت و تلخی که تحریم برای کشور ایجاد کرده است، ما باید به سمت اشتغال ارزان‌قیمت و فراگیر برویم و نظام بانکی باید نظام تأمین خرد را جدی‌تر دنبال کند.

دستیار ارتباطی رئیس‌جمهور در رابطه با قطعی اینترنت در روزهای اخیر و اشکال به وجود آمده در کار مشاغل اینترنتی گفت: مشکل اینترنت بانک‌ها و برخی مشاغل اینترنتی را رفع کرده‌ایم و مشکل برخی مشاغل دیگر را نتوانستیم رفع کنیم اما در شرایطی که از اوضاع کشور و فضای ملتهب سوءاستفاده می‌شد، شورای امنیت کشور تصمیم به قطعی سراسری اینترنت گرفت و در استان‌هایی که تشخیص داده شود که شرایط آرام شده، اینترنت وصل خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید