Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

صدور بیش از 40 موافقت اصولی در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از صدور بالغ بر 40 موافقت اصولی به منظور اخذ مجوز تغییر کاربری یا واگذاری اراضی ملی در طول 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این موافقت نامه ها منجر به طی مسیر قانونی برای متقاضیان اجرای طرح های مختلف کسب و کار شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: بر اساس تبصره 4 ماده 1 قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها، احداث گلخانه‌ها،‌ دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی در روستا ها بهینه‌کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی‌شود.

به گفته وی موارد مذکور از شمول ماده قانونی مستثنی بوده و با رعایت ضوابط زیست‌ محیطی و موافقت سازمان جهاد کشاورزی بلامانع خواهد بود.

همتی با تاکید بر لزوم اجرای قانون بیان کرد: این اداره در نیمه ابتدای سال جاری ، 18 تغییر کاربری غیر مجاز را شناسایی و نسبت به صدور اخطار توقف عملیات اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه 30 فقره گزارش تشخیص نوعیت اراضی زراعی و باغ ها تکمیل شده است، اظهار کرد: از این تعداد گزارش 26 مورد منجر به صدور مجوز استخر ذخیره آب کشاورزی، موتور خانه و انبار محصولات کشاورزی شده است.

همتی تصریح کرد: بیش از 35 مورد نظارت بر اجرای تبصره 4 و 1 ماده یک قانون حفظ کاربری و نظارت بر اراضی واگذار شده در دستور کار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: بیش از 12 دعاوی حقوقی در دستگاه قضائی با موضوع ماده 3 و 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و سایر وجود داشته است که تا کنون در دو مورد آرا بدوی (له) به نفع این مدیریت صادر شده است.

همتی به سه مورد فروش اراضی موات اصلاحات اراضی و اخذ سند به نام متقاضی و صدور یک مجوز از کمیسیون تبصره 1 ماده یک اشاره کرد و گفت: شهروندان هر گونه عملیات غیر مجاز در اراضی را به شماره 131 گزارش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید