Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد:

پیشرفت 70 درصدی پروژه های آبخیزداری در استان فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: پروژه های آبخیزداری فارس 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از 40 پروژه سازه ای آبخیزداری تاکنون 14 پروژه با پیشرفت فیزیکی 100درصدی به پایان رسیده که مابقی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری تصریح کرد: این پروژه ها با اعتباری معادل 528 میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح 29 شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهداف صندوق توسعه ملی و تحقق برنامه های مدیریت بوم سازگان زاگرس، افزود: در این راستا عملیات جنگل کاری با نهال در سطح 264 هکتار در گستره مناطق جنگلی استان فارس اجرا خواهد شد.

منتصری یادآور شد: پروژه های آبخیزداری استان فارس در سطح 96 هزار و 825 هکتار در قالب پروژه های مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی طرح کاداستر اراضی ملی، عملیات حفاظتی و فعالیت های آموزشی، ترویجی و مستندسازی در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس یادآور شد: اجرای 35 کیلومتر کمربند سبز حفاظتی در سطح عرصه های منابع طبیعی، کاداستر اراضی ملی در سطح 170 هزار هکتار، نصب و راه اندازی 35 آبگرمکن خورشیدی، اجرای بیش از 18 هزار هکتار عملیات مرتعداری در قالب عملیات کپه کاری، حفاظت و قرق، احداث هلالی آبگیر در سطح 390 هکتار از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در راستای اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید