Iranian Agriculture News Agency

تجهیز بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به سامانه های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۲هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفته است.

تجهیز بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به سامانه های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، دکتر شاه نظری با بیان اینکه  ۱۳ هزار و ۶۳۲هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفته افزود: در حدود دو هزار و ۷۲۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی به طول ۱۰۰/۶ کیلومتر آبیاری کم فشار اجرا شده است.
وی اذعان داشت:در راستای حمایت همه جانبه دولت تدبیرو امید از تولیدات داخلی و بطور اخص تولیدات کشاورزی استان، در سال ۹۸ نیز اعتبارات مناسبی جهت اجرای سامانه های نوین آبیاری به باغت و مزارع اختصاص یافت.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برنامه ریزی های به عمل آمده از محل اعتبارات مذکور اجرای  این سامانه ها در باغات و مزارع در اقصی نقاط استان در دستور کار جدی این مدیریت قرار داد گفت: سهم کمک های دولت در این بخش تا سقف ۸۵ درصد به صورت بلاعوض می باشد.
وی اجرای سامانه های نوین آبیاری را موجب افزایش  ۸۵ درصد راندمان مصرف آب دانست و ادامه داد: مهم ترین اهداف این قانون حفاظت از خاک و صیانت از آن از نظر فرسایش، حاصلخیزی، قاچاق خاک، تخریب، آلودگی و هر گونه سوء استفاده از آن است. ۹۸/۸/۲۷

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید