Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور:

برای تقویت زکات در کشور باید کشاورزی تقویت شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور تاکید کرد: برای تقویت زکات در کشور باید کشاورزی تقویت شود .

برای تقویت زکات در کشور باید کشاورزی تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در سومین گردهمایی شورای زکات استان آذربایجان شرقی که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، دکتر پیمان فلسفی مدیرکل دفترنمایندگی ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون امور استانهای دفتر و همچنین حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب مشاور در امور تشکلها و حرکتهای جهادی در کمیته امداد آذربایجان شرقی برگزار شد افزود: پول زکات مستقیماً به فقرا می‌رسد به طوری که حتی در کمیته امداد حقوق افرادی که در زمینه زکات فعالیت می‌کنند، از محل زکات پرداخت نمی‌شود و کل زکات برای فقرا هزینه می‌شود.

وی پیگیری زکات را تبلیغ عملی احکام دین دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ زکات، تبلیغ حکم خدا و دین خداست که متولی اصلی آن ولی امر مسلمین است بنابراین مقام معظم رهبری بر رسیدن زکات به دست افراد مستحق تاکید دارند و باید در روند مصرف آن نظارت جدی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد افزود: با ظرفیت فعلی زکات، امکان فقرزدایی نیست و باید برنامه ریزی جدی و جدیدی در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت در آذربایجان شرقی در هفت ماه گذشته افزایش 80درصدی داشته است افزود: برای تقویت زکات باید کشاورزی تقویت شود که این استان از مناطق مستعد در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز بسترسازی برای برگزاری همایش‌های علمی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی برای ترویج فرهنگ زکات را ضروری خواند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم برنامه ریزی جدی برای ورود به زکات اصناف، کارخانجات و محصولات کشاورزی را خواستار شد و ادامه داد: برای انجام کارهای ارزشمند و اثرگذار در زمینه زکات تشکیل سازمان زکات از ضروریات است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری هم در این جلسه با تاکید بر اینکه زکات برای فقرا و در مناطق محروم هزینه می‌شود، تصریح کرد: علما و روحانیون در دریافت زکات که یکی از احکام دین است اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند که باید برای ترویج بیش از این تلاش بیشتری داشته باشیم تا فقر را روز به روز با ابزار زکات کاهش دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید