Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و تاکنون در این راه گام های اساسی برداشته شده است.

ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در بازدید از شرکت کشت و صنعت و دامپروری دشت آذرنگین که مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، دکتر پیمان فلسفی مدیرکل دفترنمایندگی ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی ، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی معاون امور استانهای دفتر و همچنین حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب مشاور در امور تشکلها و حرکتهای جهادی نیز حضور داشتند با بیان این مطلب، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی مردم و ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و دامپروری باید رویکرد اصلی تولیدکنندگان این حوزه باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت آذرنگین نیز گفت: سابقه دیرینه آذرنگین در بخش اصلاح نژادی موجب شده تا گاوهایی با شیردهی بالای 60 الی 90 لیتر در روز، در چرخه تولید مثل این واحد کشت و صنعت قرار بگیرند.

مهندس ناصر قاسمی با بیان اینکه این شرکت دارای حدود 400 هکتار اراضی زیر کشت غلات و علوفه دامی با سیستم آبیاری مکانیزه است افزود:  شرکت کشت و صنعت و دامپروری دشت آذرنگین با ظرفیت ۲۵۰۰ راس گاو شیری، تولید کننده 14 هزار و 600 تن شیر در سال می باشد.

شایان ذکر است شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذرنگین زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان می باشد که در حوالی روستای ساتلوی تبریز واقع است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید