Iranian Agriculture News Agency

جهانساز خبر داد:

پرداخت 293 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

رشد ۱۱ درصدی تولید چای ایرانی

رییس سازمان چای کشور گفت: تا روز گذشته، 293 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران خبر داد.

پرداخت 293 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، از پرداخت 86 درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: 293 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا روز گذشته پرداخت‌شده است.

وی افزود: فقط 40 میلیارد تومان معادل 14 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت‌نشده و امید می‌رود تا پایان سال جاری پرداخت شود.

جهانساز با اشاره به این که چایکاران گیلان و مازندران در سال جاری 126 هزار و 753 تن برگ سبز چای به ارزش 343 میلیارد و 400 میلیون تومان برداشت کرده‌اند، خاطرنشان کرد:  57 هزار و 215 تن معادل 45 درصد برگ‌های سبز چای تولیدی امسال از نوع درجه‌یک و 69 هزار 538 تن معادل 55 درصد درجه 2 بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با یادآوری اینکه چای خشک استحصال‌شده در مقایسه با تولید سال گذشته 11 درصد رشد داشته است، گفت: در سال جاری،  28 هزار و 519 تن چای خشک استحصال‌شده است.

جهانساز با تأکید بر اینکه پرداخت وام به‌زراعی ارزان‌قیمت و افزایش قیمت خرید تضمینی توسط دولت با استقبال چایکاران برای تولید این محصول همراه بوده است، تصریح کرد: شرایط مناسب آب‌وهوایی نیز موجب شد تا چایکاران امسال رغبت و دقت بیشتری در برداشت برگ سبز چای داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید