Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

افزایش 30 درصدی تولید عسل در استان فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس آمارگیری که از تاریخ ششم الی بیست و پنجم مهرماه در استان فارس همزمان با کل کشور صورت گرفت، کلنی ها و میزان تولید عسل نسبت به سال گذشته در این استان افزایش 30درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سیدعبداله جزایری تصریح کرد: بر اساس این آمارگیری یک میلیون و 57 هزار و 526 کلنی و بالغ بر ده میلیون و  703 هزار و 492 کیلوگرم عسل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تنوع آب وهوائی و پوشش گیاهی مناسب صنعت زنبورداری در استان فارس، افزود: سرمایه گذاری کم به منظور ایجاد اشتغال نسبت به سایر فعالیت های اقتصادی، برگشت سریع سرمایه، عدم نیاز به تاسیسات، ساختمان و امکانات زیر بنائی از دلایل رشدکمی وکیفی این صنعت در استان فارس است.

جزایری به اقدامات اجرا شده همزمان با طرح آمارگیری اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی و آموزش برای کارشناسان و مسئولین امور دام شهرستان ها، اطلاع رسانی گسترده از طریق ارسال پیامک به زنبورداران، آموزش به کارشناسان پهنه وارائه مقاله های آموزشی به آنها، برگزاری جلسات توجیهی و آموزش به مدیران عامل تعاونی ها واتحادیه زنبورداران شهرستان ها، رصد روزانه آمارهای ثبت شده توسط کارشناسان وپیگیری به منظور برطرف کردن نواقص وآمارها از جمله اقدامات بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس ازحوزه ستادی مدیریت امور طیور، زنبور عسل وکرم ابریشم استان فارس و همکاران اموردام شهرستان ها و تعاونی های زنبورداران که در این طرح تلاش کردند قدردانی  کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید