Iranian Agriculture News Agency

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور خبر داد:

ابلاغ سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور به دستگاههای اجرایی مرتبط

سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور با 8 هدف، 43 استراتژی و 78 اقدام اجرایی تدوین و جهت اجرا به دستگاههای اجرایی مرتبط، ابلاغ گردید.

ابلاغ سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور به دستگاههای اجرایی مرتبط

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در پنجمین جشنوار عسل کنار که در شهرستان جم از توابع استان بوشهر برگزار گردید با اعلام این خبر گفت: این سند راهبردی باید اجرا گردد.

مشیرغفاری افزود: رشد متوسط 5 درصدی در تولید و ارزآوری بخش زنبور عسل و سرآمدی درمنطقه و رقابت پذیری در جهان صورت گرفته است.

مشیرغفاری اظهار داشت: اهمیت توجه به تولیدات جانبی کندو مانند ژله رویال، گرده گل ، بره موم ، زهر زنبور و... با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند، به عنوان یک اولویت اصلی در صنعت زنبورداری باید مد نظر قرار گنرند.

وی بیان داشت: تنظنم تفاهمنامه با دستگاهها ی اجرایی، صندوق بیمه کشاورزی، اتحادیه و تعاونیهای زنبورداری سطح کشور جهت شروع بیمه کلنی های زنبورعسل صورت گرفته است.

مشیرغفاری گفت: تفاهمنامه با صندوق بیمه روستائیان و عشایر ر در خصوص بیمه اجتماعی زنبورداران تنظیم شده و در این راستا کارگزاری آن به عهده تعاونیهای زنبورداری می باشد.

مشیرغفاری افزود: جهت خرید زهر تولید زنبور عسل با موسسه رازی نیز تفاهمنامه ای تنظیم شد که در ازای هر میلی گرم 100 دلار پرداخت می شود،

وی بر فعال شدن تعاونی های زنبورداری استان و عضویت تعاونی ها و اتحادیه ها در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور عضو تاکید نمود.

مشیرغفاری در پایان اظهار داشت: تولید عسل در کشور به 110 هزارتن رسیده و استان بوشهر بهتری موقعیت را جهت صادرات عسل کشور دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید