Iranian Agriculture News Agency

طلایی:

آموزش از محورهای اساسی حوزه منابع انسانی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: بحث آموزش یکی از محورهای اساسی در حوزه منابع انسانی است و پویایی، به روز و با برنامه بودن در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان را به جلو می برد چون نقش آفرینی کارکنان در اختیار این مجموعه است

آموزش از محورهای اساسی حوزه منابع انسانی است

به گزارش ایانا، مهندس محمدرضا طلایی در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان های جهاد کشاورزی منطقه 2 کشور در شیراز با بیان این مطلب، افزود: حوزه منابع انسانی ظرافت های خاصی دارد و برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه باید با برنامه ریزی پیش رفت زیرا در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی با اعلام این که «در این دوره در حوزه نیروی انسانی اقدامات مهمی انجام شده است» خاطر نشان کرد: نوع کار مدیریت در حوزه اجرا به شکلی است که در زمان های خودش باید سریع تصمیم گیری شود ولی در حوزه نیروی انسانی باید با برنامه ریزی جامع تصمیم گیری کرد تا پویایی سازمان به نحو مطلوب حاصل شود.

طلایی با اشاره به این که معاونین توسعه مدیریت و منابع در سازمان جایگاه ویژه ای دارند، گفت: مسئولیت هرگونه تغییر و تحول در راستای توسعه نیروی انسانی در وزارتخانه و سازمان های تابعه و وابسته بر عهده معاونین توسعه مدیریت و منابع است بنابراین چنین نشست‌هایی باید خروجی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: بحث آموزش یکی از محورهای اساسی در حوزه منابع انسانی است که باید با برنامه ریزی پیش رفت در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا حوزه منابع انسانی ظرافت های ویژه ای دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که هر سازمان با تحول گرایی می تواند در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کند، تصریح کرد: باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، فناوری های نوین و توانمندی‌های بیرونی در حوزه تحول سازمانی و توانمندسازی نیروی انسانی بهره گیری شود.

وی با اشاره به این که مشارکت، ایده پردازی و پیشنهاد درباره موضوعات مرتبط با نیروی انسانی از وظایف معاونین توسعه مدیریت و منابع است، گفت: با نظارت بر تمامی سطوح سازمانی باید در راستای نخبه پروری اقدام شود و در این جلسات و گردهمایی ها باید ایده های نو ارائه گردد زیرا برای ما مهم خروجی است.

طلایی با ابراز تمایل به استفاده از ایده های افراد جوان و خوش فکر به منظور تقویت تحول گرایی گفت: باید از شرکت های دانش بنیان در تحول سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی بهره گیری شود و به داشته های داخل مجموعه قانع نشد و به بیرون سازمان توجه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی به موضوع احکام کارگزینی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما احکام کار گزینی بوده که نسبت به سایر دستگاه‌ ها کمتر و در مبحث جایگاهی درست تعریف نشده است که درخواست شده دو نفر از خارج مجموعه، دو نفر از مجموعه سازمان توانمند استخدامی، دو نفر از دانشگاه و دو نفر از وزارت جهاد کشاورزی  احکام ما را بازنگری کنند تا خواسته به حقی که نیروها داشته اند در دستور کار قرار گیرد.

طلایی افزود: اگر در بیمه تکمیلی نیز به صورت یکپارچه عمل کنیم بهتر می توانیم خدمات بگیریم.

به گفته وی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی باید تمام سطوح سازمانی را نظارت و در خصوص نخبه پروری اقدامات لازم را انجام دهد همچنین ضمن استفاده از فن آوری های نوین در انجام کارها در خصوص کاهش نیروی انسانی و استفاده از نیروی حجمی تصمیم گیری نماید.

او  با اعلام اینکه ظرف دوماه سامانه یکپارچه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی می شود، افزود: سامانه باید یکپارچه برای کل وزارت خانه اجرا شود.

درحاشیه این گردهمایی از کتاب "نقشه راه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس" با حضور محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید