Iranian Agriculture News Agency

مجری ملی طرح دانه‌های روغنی کشور خبر داد:

اعطای یارانه جهت حمایت از کلزاکاران

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از اعطای یارانه کارنده‌ها، هد برداشت کلزا، بذر و یارانه جابجایی کمباین‌ها در جهت حمایت از کلزاکاران خبر داد.

اعطای یارانه جهت حمایت از کلزاکاران

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی طی سفر به شهرستان‌های بهبهان و رامهرمز از نزدیک وضعیت کشت کلزای این دو شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حاشیه این بازدید گفت: مزارع کلزا از نظر تراکم، مدیریت تغذیه، الگوی کشت، آرایش کشت در وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته قرار داشتند به طوریکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سطح زیر کشت دو برابر افزایش داشته است.

محمد قاسمی نژاد افزود: تاکنون 40 هزار هکتار کشت کلزای آبی در استان صورت گرفته که این میزان 50 درصد کشت آبی مصوب شده است همچنین 67 هزار هکتار نیز انعقاد قرارداد در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: با این سطح کشت نیز در حال حاضر خوزستان پس از گلستان دومین استان از لحاظ سطح زیر کشت کلزا می‌باشد.

قاسمی نژاد اظهار امیدواری کرد در دهه باقیمانده کشت کلزا در استان شاهد کشت مطلوب این دانه روغنی باشیم و به تولید 150 هزار تن دانه روغنی کلزا دست یابیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی قول های مساعدی از جمله یارانه کارنده ها، یارانه هد برداشت کلزا، یارانه بذر و یارانه جابجایی کمباین ها را جهت حمایت از کلزاکاران را داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه اذعان داشت: با توجه به نگرانی‌هایی که برای برداشت و خرید این محصول وجود دارد مقرر شد در دهه اول آذر ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور مهندس مهاجر و مدیران کارخانجات روغن کشی جلسه‌ای برگزار شود و در همان ابتدای فصل کاشت موارد مهم مربوط به برداشت مورد بررسی قرار گیرد تا از دغدغه کلزاکاران در خصوص کمباین‌های برداشت و مباشرین خرید کاسته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید