Iranian Agriculture News Agency

با روش بازاریابی، محصولات کشاورزی بصورت رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی به دست مصرف کننده می رسد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با روش بازاریابی، محصولات تولیدی بخش کشاورزی بصورت رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی به دست مصرف کنندگان می رسد.

با روش بازاریابی، محصولات کشاورزی بصورت رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی به دست مصرف کننده می رسد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس فیروز باقرزاده در دومین گفتگوی تلفنی با خبرنگار صدای مرکز آذربایجان شرقی (برنامه چرتکه) که با محوریت تولید، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی استان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در استان آذربایجان شرقی از سالیان گذشته با تلاش مسئولین ارشد استان و برنامه ریزی های منظم و مدون سازمان بحث بازاریابی محصولات کشاورزی بصورت جدی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای استان آذربایجان شرقی در تولید اکثر محصولات زراعی، باغی، دامی و با عنایت به قرار داشتن زیرساخت های صادرات محصولات کشاورزی در استان و همچنین موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی، از سالهای گذشته سعی شده است تا با کمک کشاورزان، تشکلها، مردم و مسئولین و بکارگیری روش های مختلف این ظرفیت ها افزایش یابد تا هم محصولات تولید شده قابلیت رقابتی داشته باشند و هم از خام فروشی و ضایعات بیشتر محصولات جلوگیری شود.

مهندس باقرزاده با اشاره به اینکه پتانسیل تولید محصولات زراعی باغی بالغ بر 4.5 تن در سال می باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در زیربخش های مختلف نزدیک به 4 میلیون تن افزایش و ایجاد شده است تا بتوانیم محصولات تولیدی خود را فرآوری، بسته بندی و نگهداری نمائیم و ارزش افزوده محصولات کشاورزی را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: دولت محترم تدبیر و امید نیز از افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی با صدور مجوز و پرداخت تسهیلات حمایت می کند.

مهندس باقرزاده گفت: در چند سال اخیر از محل بند الف تبصره 18، مبلغ 900 میلیارد تومان طرح در کارگروه مربوطه در حوزه های دامی، زراعی، باغی، گلخانه ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گیاهان دارویی تصویب و در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی تسهیلات در اختیار کشاورزان و بهره برداران کشاورزی قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین از محل قانون اشتغال پایدار روستائی حدوداً 180 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

مهندس باقرزاده اضافه کرد: در این راستا از محل خط اعتباری مکانیزاسیون ادوات و ماشین آلات کشاورزی نیز 300 میلیارد تومان به بهره برداران بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار نمود: از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که براساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی تاسیس شده است و وظیفه حمایت و پشتیبانی فنی، اعتباری واحدهای تولیدی کشاورزی را برعهده دارد، اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت می شود.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید